וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה נקנס על הפרת חוקי הסגר; מסרב להתפטר

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 12:06

בוריס ג'ונסון, אשתו קארי ושר האוצר רישאי סונאק נקנסו כל אחד לאחר שחקירה משטרתית מצאה כי נכחו במסיבת יום הולדת שנערכה בעבור ראש הממשלה בדאונינג עשר במהלך סגר - ג'ונסון הוא כעת ראש הממשלה הבריטי הראשון שנקנס כי הפר את החוק

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ושר האוצר רישאי סונאק סירבו להתפטר והתחייבו להישאר בתפקידיהם למרות שנקנסו על ידי המשטרה בגין הפרת חוקי הסגר ברחוב דאונינג 10 ביוני 2020.

ג'ונסון, אשתו וסונאק נקנסו ב-65 דולר על כך שנכחו במסיבת יום הולדת של ראש הממשלה בדאונינג 10. כתוצאה מכך, ג'ונסון הוא כעת ראש הממשלה הבריטי הראשון שנקנס כי הפר את החוק.

השלושה התנצלו, אך ג'ונסון וסונאק דחו את הקריאות להתפטרותם. ג'ונסון אמר כי הוא חש כעת "תחושת גדולה יותר של מחויבות לנהל את סדרי העדיפויות של הציבור הבריטי". סונאק אמר כי הוא "מתמקד בשירות של העם הבריטי".

שר האוצר הבריטי רישאי סונאק, לונדון, בריטניה, מרץ 2022. UK Parliament/Jessica Taylor/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS, רויטרס
מתנצל אך מסרב להתפטר. שר האוצר הבריטי רישאי סונאק/רויטרס, UK Parliament/Jessica Taylor/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS

מפלגות האופוזיציה האשימו את ג'ונסון ואת סונאק בכך ששיקרו לציבור לגבי הנוכחות במסיבה. מנהגי מפלגת הלייבוקר קיר סטרמר והשרים הראשונים של סקוטלנד ו-ויילס דרשו שהשניים יפרשו.

הקנסות הם חלק מחקירה של משטרת מטרופוליטן לגבי מסיבות לא חוקיות שנערכו בדאונינג 10 במהלך הסגרים ב-2020 ו-2021. החקירה בודקת 12 מסיבות בסך הכל, וכבר הטילה 50 קנסות.

ג'ונסון אמר אתמול (שלישי) כי הוא מקבל את העובדה "שלציבור יש את הזכות לצפות לטוב יותר ממנו". הוא טען כי המסיבה שבה נכח ועליה נקנס היתה "קצרה" ונמשכה "פחות מעשר דקות". הוא הוסיף "בכל הכנות, באותו זמן לא חשבתי שזאת הפרה של החוקים. אך כמובן, המשטרה חושבת אחרת ואני מכבד את תוצאות החקירה שלה".

דובר של אשתו, קארי ג'ונסון, אמר כי היא מקבלת את ממצאי המשטרה ו"מתנצלת". סונאק אמר כי "אני מבין שבעבור ממלאי תפקידים בשירות ציבורי החוקים צריכים להיאכף בקשיחות כדי לשמר את אמון הציבור. אני מכבד את ההחלטה ושילמתי את הקנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully