וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור תורנויות המתמחים מתעכב: בג"ץ דן בבקשת המדינה לדחות עוד את יישום המתווה

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 14:32

שבועיים אחרי המועד המקורי שנקבע לקיצור התורנויות, המדינה ביקשה מבג"ץ לאפשר דחייה נוספת של חודש ביישום המתווה, בעקבות "פערים שאינם ניתנים ליישוב" שנותרו בין הצדדים. המתמחים: "זו חרפה, עלבון והתנערות. ויותר מכל הפקרה שלנו"

בווידאו: יו"ר ארגון מרשם ויו"ר הר"י בבג"צ מתייחסים לבקשה לדחיית ישום מתווה המתמחים/צילום: מירב כהן

לאחר דחייה של שבועיים מהמועד שנקבע לתחילת יישום מתווה קיצור התורניות, היום (רביעי) יתייצבו הצדדים מול שופטי בג"ץ. זאת, לאחר שאתמול הסכימה המדינה לצו-ביניים שיאפשר דחייה נוספת של חודש לפחות ביישום המתווה, בעקבות "פערים שאינם ניתנים ליישוב" שנותרו בין הצדדים - בעוד המתמחים מתנגדים לכך. היום השופטים ידונו אם לאשר את דחיית המתווה למועד על פי דרישת המדינה, או שלא.

במהלך הדיון, בית המשפט ביקש מהצדדים (כללית, ההסתדרות הרפואית והמדינה) להגיע להחלטה משותפת על הקפאה, או שהשופטים יעבירו את הדיון לבית דין לעבודה.

בארגון המתמחים "מרשם" אומרים כי ימשיכו להיאבק על קיצור התורנויות. "זו חרפה, עלבון והתנערות. ויותר מכל הפקרה של המתמחים והמתמחות", אמרה ד"ר ריי ביטון, יו"ר הארגון לפני הדיון, ובסופו הוסיפה: "אנחנו מתכוונים לפנות לשרים פעם נוספת לקיים את ההבטחות שלהם, את החוק שהם בעצמם חתמו עליו. מי שעמד פה והתנגד להכנסה לתוקף של היתר העסקה שמפסיק תורנויות של 26 שעות זאת ההסתדרות הרפואית. זו בכייה לדורות, שיראו מי מתנגד לקיצור תורנויות המתמחים. יש פה הזדמנות חד פעמית לשים לזה סוף".

נציגי ארגון המתמחים ״מרשם״ מוסרים את מכתב התפטרותם . משרד הבריאות, תל אביב 7 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
מחאת המתמחים, אוקטובר 2021/ראובן קסטרו

לפני כחצי שנה החלה להתכנס הוועדה לתכנון ויישום מתווה לקיצור תורניות המתמחים בבתי החולים, בראשות סמנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ', אולם עד לתאריך היעד לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, כשהמתנגדים העיקריים לקיצור הם ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר. משרד הבריאות החליט להוציא את דוח הוועדה ללא הסכמת הצדדים, וכך החלו סכסוכים קשים שהגיעו עד לשולחנם של שופטי בג"ץ. השופטים נתנו למדינה דחייה של שבועיים, כשבתקופה זו מנכ"ל משרד ראש הממשלה ניסה לכנס את הצדדים במטרה למצוא פתרון מוסכם, אך לשווא.

ביום שלישי שיגרו שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, שבו הם מבקשים שתייצג את עמדת המדינה לפיה המתווה צריך לצאת אל הפועל, ללא הסכמת משרד האוצר. בימים האחרונים פרקליטות המדינה מצאה את עצמה מתווכת בין עמדות המשרדים כאשר היא נדרשת לעשות את הבלתי אפשרי ולייצג עמדה אחת של המדינה, שמסוכסכת בינה לבין עצמה, ולאחר שלא נמצא פתרון הוחלט על דחייה.

איגוד מנהלי בתי החולים שיגר גם הוא מצידו מכתב לשרים ובו נטען כי המתווה איננו ישים. "ללא ההבהרות כפי שבקשנו כל אמירה כאמור הינה חסרת משמעות, ריקה מתוכן וחסרת אחריות ככל שנוגע לאיכות ובטיחות הטיפול הרפואי", נכתב. הם ביקשו לפרסם תיקון חדש "ומציאותי" לפניותיהם ולדחות את כל צעדי האכיפה עד להפקת לקחים לאחר זמן מעת יישום התקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully