וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצות: מחירי הדלק הוזלו בחצי שקל לליטר

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 8:51

ועדת הכספים אישרה פה אחד את ההפחתה במס על הדלק. המהלך הוזיל את מחירי הדלק בחצי שקל החל מהלילה בחצות, לתקופה של חודשיים עבור סולר ושלושה חודשים בעבור בנזין. נציגי האוצר ציינו כי ככל שהמחירים יישארו גבוהים, תבחן הפחתה נוספת בהמשך השנה

ההוזלה של מחירי הדלק נכנסה לתוקף בחצות, זאת לאחר שוועדת הכספים בכנסת אישרה פה אחד הפחתה של 850 מיליון שקל מההפרשה לקרן מס רכוש, הפחתה שתסייע לממשלה לממן את הפחתת מחירי הדלקים בישראל.

ההפחתה במחיר הדלק תסתכם בהנחה בגובה 50 אגורות לליטר בנזין וסולר במחיר הסופי לצרכן, והיא תחול לתקופת הרבעון השני של השנה. לעניין הסולר תחול ההפחתה לחודשיים, ולעניין הבנזין ל-שלושה חודשים וחצי.

עם זאת, באוצר ציינו כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב. כך צוין כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון שקל בבנזין, כ-170 מיליון שקל בסולר, פלוס מע"מ והוצאות נלוות קטנות נוספות. בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא הפחתה נוספת.

דלק תחנת דלק תדלוק. ShutterStock
פחות ועדיין כואב. מחירי הדלק יירדו הלילה בחצות בחצי שקל לליטר/ShutterStock

בין הדלק למס רכוש

תקנות מס רכוש קובעות כי בכל שנה יופרשו לקרן 25% ממס רכישה הנגבים ע"י רשות המיסים, כאשר שר האוצר באישור ועדת הכספים רשאים לשנות את השיעור.

בחודש שעבר, אישרה הוועדה כי שיעור ההפרשה לקרן בשנת 2022 יעמוד על 8.5% במקום 25%, לשם מימון של 1.65 מיליארד שקל לצרכי התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחייה בישראל, וכעת תעמוד ההפרשה בשנה זו לקרן על 0%, לשם מימון ההפחתה בדלק כאמור.

בבקשת שר האוצר, שהוגשה לוועדת הכספים, צוין כי המשק הישראלי התאושש במהירות גדולה ממשבר הקורונה, וכי ההתאוששות מלווה בשיעור צמיחה גבוה, ועל רקע כך מוצע להפחית את ההפרשה לקרן, כך שתממן את הפחתת ההכנסות הכרוכה בהפחתת מחירי הדלקים בישראל.

עוד צוין בבקשה כי מאזן הקרן הסתכם בתום שנת 2021 בקרוב ל-19 מיליארד שקל, וכי תוספת ההכנסות לשנת 2021 היו חריגות מהמצופה והסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל.

אלכס קושניר 2. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "מחזירים את הכסף לציבור"/ראובן קסטרו

סוף לחרם מצד האופוזיציה?

מרות המצב הפוליטי העדין בו שרויה הממשלה, הרי שההפחתה במחירי הדלק התאפשרה, בין היתר, בשל שיתוף פעולה פורה בין כלל חברי הועדה אופוזיציה וקואליציה כפי שניתן היה להסיק מדבריו של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "אנחנו שמחים על ההורדה של מחירי הדלק, למרות הציניות הרבה שגילו כלפי וכלפיי חבריי מהאופוזיציה שהצענו את הצעד".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "המהלך הזה יוזיל באופן משמעותי בעשרות שקלים את ההוצאה על כל תדלוק ובמאות שקלים את הוצאה החודשית לכל משפחה, אני מקווה ומאמין שזה תהליך בקונצנזוס של כל חברי הכנסת, המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה ואנחנו כרגע מחזירים את הכסף לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully