וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים הפקוקה: החסימות והשיבושים שהולכים לחנוק את הבירה

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 9:13

במסגרת עבודות שמטרתן היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש, יתקיימו שינויים בהסדרי התנועה בחלק מרחובות הבירה, ותתקיים הפסקת פעילות חלקית של "כפיר - הרכבת הקלה". השיבושים יימשכו כחודשיים, והתנועה תוסט למעקף זמני בצומת בן דור

בווידאו: נתיבי איילון ביצעה נסיעת מבחן ל-MTEV - הכלאה בין רכבת קלה לאוטובוס/צילום: נתיבי איילון

במסגרת עבודות על תוואי הרכבת הקלה שיחלו בצומת הרב צבי יהודה ושדרות הרצל בירושלים, יתקיימו שינויים בהסדרי התנועה באיזור בין התאריכים 26 באפריל עד 22 ביוני, וכן תתקיים הפסקת פעילות חלקית של "כפיר - הרכבת הקלה" בין התאריכים 22 ביוני ועד ה-24 באוגוסט. העבודות יאפשרו את מפגש התוואי של הקו האדום הפועל כיום והתוואי הירוק החדש של רשת ה-JNET.

מזג אוויר סוער בירושלים. ינואר 2016. יואב דודקביץ'
הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואכה רבעון ראשון בשנת 2025/יואב דודקביץ'

בשבועות האחרונים כבר החלו עבודות מקדימות להכשרת מעקף זמני בצומת בן דור, אליו תוסט התנועה בשלבים הבאים על מנת להקל, וכן עבודות להוספת נתיב נסיעה ברחוב קריית משה לכיוון מערב. עבודות אלו אינן משפיעות על הסדרי התנועה בשדרות הרצל. העבודות לחיבור הקווים בצומת הרחובות הרב צבי יהודה שדרות הרצל יחלו בקרוב ויתבצעו בשני שלבים, שעתידים לשבש משמעותית את התנועה באיזור זה.

מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש. התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת הארכה זו לנסיעה הינו ברבעון הראשון של 2023.

עוד בוואלה!

לאחר 3 חודשים: תיפתחנה מחדש לשירות תחנות הרכבת בשרון

לכתבה המלאה
מפת הסדרי תנועה | עיריית ירושלים. עיריית ירושלים, אתר רשמי
מפת הסדרי התנועה/אתר רשמי, עיריית ירושלים

התוואי הירוק החדש הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים והוא עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה. מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ואצטדיוני הספורט. הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואכה רבעון ראשון בשנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully