וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לשכבות החלשות: המדינה תממן מזון לתינוקות למשפחות המוכרות לרווחה

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 14:59

משרד הרווחה הודיע כי משפחות נזקקות יקבלו תווי קנייה בשווי של 240 שקלים בחודש עבור כל ילד בגילי 1-0. ממחקר שנערך בכנסת עולה כי ההוצאה החודשית על מזון לתינוקות עלתה בשיעור גבוה יותר מהגידול בהוצאה על צריכה. "לא יהיו פעוטות שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי"

המדינה תממן מזון לתינוקות למשפחות המוכרות לרווחה/צילום: משרד הרווחה

משרד הרווחה והביטחון החברתי יממן רכישת מזון תינוקות למשפחות נזקקות המוכרות לרווחה על רקע של עוני או של סיכון לפעוטות בגילאי 1-0, כך החליט היום (שלישי) שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, במסגרת ההרחבה של המיזמים לביטחון תזונתי שאותם מוביל המשרד.

העלות לחבילה אחת של מזון לתינוקות נעה בין 55 ל-80 שקלים בחודש וההוצאה החודשית הממוצעת על מזון תינוקות עומד 164 שקלים, ואף עלול להיות יקר יותר. על פי החלטת משרד הרווחה, המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות יספקו תווי קניה לרכישת מזון תינוקות בשווי של 240 שקלים לחודש כך שכרטיס הרכישה אמור להספיק לצריכת מזון מירבית של הפעוטות מדי חודש. משפחות עם יותר מפעוט אחד בגיל 1-0 יזכו בתלושים עבור כל ילד בנפרד.

דוח העוני והאי שיוויון לשנת 2020, והאומדן לשנת 2021 מוצג כעת במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים בהשתתפות השר מאיר כהן 29 בדצמבר 2021. שלו שלום, TPS
"לא יהיו פעוטות שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי", השר מאיר כהן/TPS, שלו שלום

ממחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי ההוצאה החודשית על מזון תינוקות בשנים 2013-2018 זינקה ב-31%, גבוה יותר מהגידול בהוצאה על צריכה, שעמד על 27.7% באותה התקופה. עוד עולה מהמחקר כי בחמישון התחתון עמד שיעור ההוצאה על מזון תינוקות בשנת 2018 על 4.6% מכלל ההוצאה על המזון.

בשבוע שעבר הודיע המשרד גם על הרחבת המיזם לביטחון תזונתי ליותר מ-40,000 משפחות במסגרת ההגדלה התקציבית של המיזם ל-155 מיליון שקלים ועל הגדלת התמיכה בעמותות שמסייעות לאנשים לקראת החגים מ-50 ל-60 מיליון שקלים בשנה.

"המצב שבו ישנם פעוטות במדינת ישראל שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי עקב המצב הכלכלי של הוריהם הוא בלתי נסבל והחל מהחודש הבא הוא יהיה נחלת העבר", אמר השר מאיר כהן. "כשנכנסתי לתפקיד הגדרתי את התוכניות לביטחון תזונתי ולסיוע ליציאה מעוני כתוכניות דגל ותקצבתי אותן בהתאם ואת התוצאות של המדיניות הזאת כולם ייראו כבר בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully