וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בייצוא הביטחוני של ישראל: כ-36 מיליארד שקל ב-2021

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 11:36

משרד הביטחון דיווח על זינוק חד בהיקף הייצוא, בין היתר בעקבות מכירת רקטות וטילים, שירותי אימון והדרכה ומערכות מל"טים. במשרד מעריכים כי היקף הייצוא יעלה דרמטית בעקבות המלחמה באירופה. הסכמים בשווי של יותר מ-800 מיליון דולר עם מדינות שחתומות על הסכמי אברהם

האגף לסיוע בייצוא ביטחוני במשרד הביטחון דיווח היום (שלישי) על זינוק חד בהיקף היצוא הביטחוני לשנת 2021 ועל חתימת חוזים חדשים בהיקף של 11.3 מיליארד דולר, כ-36 מיליארד שקלים, נתון המהווה שיא של כל הזמנים. במשרד הביטחון מעריכים כי היקף הייצוא יעלה דרמטית בעקבות המלחמה בין אוקראינה לרוסיה.

לדברי גורמים במשרד הביטחון, מדובר בגידול של יותר מ-30% ביחס לשנת 2020, שבה עמד הייצוא על 8.55 מיליארד דולר. במהלך השנה הצליחו כ-120 תעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת משרד הביטחון, לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם עסקאות ענק בהיקפים של מיליארד דולר ויותר לעסקה.

מנתוני משרד הביטחון עולה כי התחומים העיקריים של הייצוא הביטחוני הם טילאות, רקטות ומערכות הגנה אווירית (20%), שירותי אימון והדרכה (15%), מערכות מל"טים ורחפנים (9%), מערכות מכ"ם ולוחמה אלקטרונית (9%) וכלי טיס מאוישים (9%). עוד מייצאת ישראל אמצעי תצפית ואופטרוניקה (5%), אמצעי ירי ושיגור (7%), כלי רכב ורק"מ (7%), מערכות תקשוב וקשר (6%), מודיעין מידע וסייבר (4%), תחמושת וחימוש (4%), מערכות ימיות (2%) ושירות לקוחות ושונות (2%).

טיל ימי דור 5 מבוסס בינה מלאכותית. דוברות רפאל, מערכת וואלה!
שיא בייצוא הביטחוני. טיל ימי של רפאל/מערכת וואלה!, דוברות רפאל

מנתוני משרד הביטחון עולה כי 41% מהייצוא מגיע לאירופה, 34% לאסיה והפסיפיק, 12% לצפון אמריקה, 7% למדינות שחתומות על הסכמי אברהם, הסכמים בשווי של יותר מ-800 מיליון דולר, 3% לאפריקה ו-3% לאמריקה.

38% מהחוזים כללו עסקאות בשווי של יותר ממאה מיליון דולר, 18% היו עסקאות שבין 50 למאה מיליון דולר, 22% היו בין 10 מיליון דולר ל-50, ושיעור דומה של חוזים נחתמו לאחר עסקאות של עד 10 מיליון דולר.

"היצוא הביטחוני הישראלי חוצה לראשונה את הרף לנתון ייצוא דו-ספרתי ומשלים זינוק של 55% בתוך שנתיים", אמר ראש אגף סיב"ט תא"ל (במיל') יאיר קולס. "בניגוד להערכה שלנו, משבר הקורונה העולמי לא מביא לירידה בתקציבי הביטחון. ההבנה שלנו היא שהביקוש למוצרי התעשייה הביטחונית עלה גם כתוצאה משלושה עימותים גלובליים: סין-ארצות הברית, הסונים-שיעים ורוסיה עם מדינות נאט"ו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully