וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בוותיקן: האפיפיור עשוי לבקר בישראל ביוני

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 19:04

בכיר ישראלי עדכן כי הביקור צפוי להיות פרטי, במהלכו ייפגש האפיפיור פרנציסקוס עם הפטריאך הרוסי קיריל, ולא ביקור בילטרלי בישראל. לדבריו, אם אכן ייפגש האפיפיור עם גורם ישראלי רשמי, זו תהיה פגישה קצרה עם הנשיא. פעם ראשונה שביקר אפיפיור בארץ היתה ב-2009

ביידן נפגש עם האפיפיור ברומא לפני פסגת G20/עריכה: אביעד בללי

הוותיקן בוחן אפשרות לקיים ביקור של האפיפיור פרנציסקוס בירושלים בחודש יוני - כך לפי גורמים שצוטטו היום (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הגורמים, הוותיקן בוחן את הארכת נסיעתו של האפיפיור ללבנון, שם הוא צפוי לבקר בחודש יוני, זאת כדי שיוכל לטוס לירושלים ולפגוש שם את פטריארך מוסקבה ורוס כולה.

בעקבות הדיווח מסר בכיר ישראלי, כי נכון לעכשיו, ביקור האפיפיור בירושלים מתוכנן להיות ביקור פרטי, במהלכו ייפגש עם הפטריאך הרוסי קיריל, ולא ביקור בילטרלי בישראל. האפיפיור ישהה בישראל שעות ספורות בלבד, ואם אכן תתקיים פגישה עם גורם ישראלי רשמי, זו תהיה פגישה קצרה עם הנשיא יצחק הרצוג.

האפיפיור פרנציסקוס בנאום בכיכר פטרוס בוותיקן, 4 ביולי 2021. GettyImages
בוותיקן בוחנים אפשרות להגעתו ביוני. האפיפיור פרנציסקוס/GettyImages

אם אכן יגיע האפיפיור לישראל, זו תהיה הפעם הראשונה שמנהיגה של הכנסייה הרומית-קתולית הנוכחי יגיע לארץ. הפעם הקודמת בה ביקר האפיפיור בישראל היתה בשנת 2009, אז ביקר האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר. הוא היה האפיפיור השלישי שביקר במדינה. מסעו של האפיפיור באזור כלל גם ביקור בירדן וברשות הפלסטינית.

לאחרונה הודיע האפיפיור פרנציסקוס כי הוא מתכן לנסוע לאוקראינה לנוכח הלחימה במדינה. באותה הודעה מתח לראשונה האפיפיור ביקורת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, באומרו כי "השליט" עורר סכסוכים לצורך אינטרסים לאומניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully