וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות האוכלוסין מודה: בניגוד להוראות, גירשנו פליטים אוקראינים מיד לאחר התשאול

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 7:24

ביהמ"ש קבע כי רשות ההגירה הפרה את הנהלים לפיהם אזרחי אוקראינה שכניסתם לישראל סורבה לא יורחקו במשך 48 שעות. זאת עקב ערעור של אם ובת שהועלו על מטוס שעות לאחר הסירוב. "מתצהיר מנכ"ל הרשות עולה כי היא הפרה את החלטת ביהמ"ש לפחות ב-24 מקרים, ועשתה דין לעצמה"

בווידאו: שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (שני) כי רשות האוכלוסין וההגירה הפרה את הוראות בית המשפט, שלא להרחיק פליטי מלחמה מאוקראינה במשך 48 שעות מהרגע שכניסתם לישראל סורבה. זאת, בעקבות מקרה של אם ובתה שנמלטו מהמלחמה, ומיד לאחר שכניסתם סורבה, הועלו על מטוס בחזרה לאוקראינה. בהחלטת בית המשפט נכתב כי הרשות הפרה את הנהלים ב-24 מקרים לפחות. "הפרה חמורה במיוחד, הרשות עשתה דין לעצמה", כתבה השופטת מיכל אגמון-גונן.

בהחלטה נכתב כי רק משום שהאם שעמדה בפני גירוש הגישה ערעור, נחשפו שורת מקרים נוספים בהן רשות האוכלוסין התעלמה מהנחיות בית המשפט שהתקבלו לפני כשבועיים, לפיהן יש להמתין עם גירוש הפליטים כדי לאפשר להם לערער ולהעמיד את החלטת הרשות תחת ביקורת שיפוטית. השופטת אגמון-רונן כתבה בנוסף כי רשות ההגירה לא העבירה את ההנחיות לעובדיה בנתב"ג.

פליטים אוקריאנים ממתינים בנתב"ג 10 במרץ 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
פליטים מאוקראינה ממתינים בנתב"ג/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהחלטת השופטת נכתב כי מנכ"ל הרשות בעצמו הודה שהפר את הנחיות בית המשפט. "מתצהיר מנכ"ל רשות ההגירה עולה כי הרשות הפרה את החלטת בית המשפט לפחות ב-24 מקרים בהם גירשה מישראל אזרחי אוקראינה שכניסתם סורבה, מבלי שהחלטת הסירוב הועמדה בביקורת שיפוטית. הרשות הפרה בריש גלי את החלטות בית המשפט והצליחה למנוע באופן אפקטיבי באותם מקרים מאזרחי אוקראינה, שהגיעו בעוד המלחמה משתוללת בארצם, את הסיכוי לשנות את ההחלטה שניתנה בעניינם בערכאות משפטיות".

"מכאן עולה כי רשות האוכלוסין וההגירה, עשתה דין לעצמה", המשיכה השופטת, והתייחסה למקרה של האם ובתה, ולמקרים הנסופים שהתגלו בעקבותיו. "במקרה שלפניי הפרת הוראות בית המשפט חמורה במיוחד, שכן מדובר בניסיון של הרשות למנוע ביקורת שיפוטית על החלטותיה, היינו להימנע מהחלת כללי המשפט המנהלי על פעולותיה. הרשות לא עשתה ולו ניסיון לעמוד בהוראת בית המשפט. הרשות פשוט בחרה להתעלם מהחלטות בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully