וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודי ניר-מוזס: הילדים ואני מתנגדים שסילבן ימשיך באוצר

16.2.2003 / 10:14

אשתו של שר האוצר הודיעה: "אני הולכת להטיל וטו על הקטע הזה"; זעמה על הפגנת האמנים מול ביתם וכינתה אותה "ברברית"; חנן יובל, ממשתתפי ההפגנה: "היא ברברית יותר ממני"

רעייתו של שר האוצר סילבן שלום, ג'ודי ניר-מוזס-שלום, אמרה בראיון לגלי צה"ל כי בכוונתה לפעול לכך שבעלה לא ימשיך לכהן בתפקיד שר האוצר בממשלה החדשה. לדבריה, "אמרתי לו שאני לא מוכנה שהוא יישאר בתפקיד הזה". ניר-מוזס אמרה את הדברים בעקבות הפגנת אמנים שהיתה מול ביתם של בני הזוג שלום בסוף השבוע, במחאה על הקיצוץ הצפוי בתקציבי התרבות.

אשתו של שר האוצר אמרה, כי בשנתיים וחצי האחרונות נאבק בעלה כדי למנוע מהכלכלה הישראלית "להפוך לארגנטינה". היא טענה כי בכל יום שישי יש הפגנות מול ביתם ברמת גן וכי הפגנת האמנים ביום שישי היתה "ברברית". ניר-מוזס אמרה כי ילדיה ראו כיצד מפגינים שוברים את שער ביתם וזורקים פנימה ארון מתים (ששימש כדימוי למצב האמנות בישראל). "מי ישלם לי על השער ששברו? מי ישלם לי על הפנסים?", אמרה. לטענתה, שוטרים נפגעו כתוצאה מהתנהגות המפגינים.

ג'ודי ניר-מוזס-שלום אמרה כי בעקבות ההפגנה האלימה היא מתכוונת לדרוש מבעלה לא לקבל שוב את תפקיד שר האוצר. "אני לא מוכנה יותר לעבור את זה. אני הולכת להטיל וטו על הקטע הזה (מינויו לשר האוצר)[...] אני אמרתי לו, הוא חשב שאני צוחקת, הילדים פה התחננו לפניו ביום שישי". עם זאת, העריכה ניר-מוזס כי בעלה ימונה בכל המקרה לשר האוצר על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון - "אם אני לא אצליח במאבק שלי נגדו".

היום אמרו מקורות בלשכת שרון כי הוא אינו מעוניין שסילבן שלום ימשיך בתפקידו וכי הוא בודק מועמדים להחליפו.

"שתשלח אלי את החשבון של השער"

שניים ממשתתפי ההפגנה, ממלא מקום יו"ר אמ"י, חנן יובל והשחקן יורם חטב, הגיבו בזעם על דבריה של אשת שר האוצר. חטב הסביר כי "הבית הזה הוא אכן סמל לקשר הקדוש, ההולך ומתגבש, בין הון לשלטון. זה המקום הראשון בו בחרנו לפתוח את מסע ההלוויה של התרבות הישראלים - שאחד האחראים הראשיים למותה הוא סילבן שלום". לטענתו, "ההפגנה לא היתה אלימה ומי שפתח באלימות היתה המשטרה".

חנן יובל אמר כי ההפגנה היתה סוערת ובהחלט לא ברברית. "היא יכולה להגיד עלי ברברי כמה שהיא רוצה - היא ברברית יותר ממני בצורתה וגישתה", אמר יובל. לגבי הנזקים שנגרמו לבית שלום אמר יובל כי "את החשבון של השער, המסכנה, שתשלח אלי ואני מבטיח לשלם". יורם חטב הביע שביעות רצון מהתנגדותה של ניר-מוזס לכך שבעלה ימשיך בתפקידו. "אנחנו נשמח להצטרף אליה במאבקה שסילבן שלום לא יהיה שר האוצר", הוסיף חטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully