וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן למוסלמים: אל תפחדו מארה"ב

רויטרס

16.2.2003 / 10:07

אתר אינטרנט איסלאמי מפרסם דרשה של הטרוריסט לחג הקורבן; טוען: הוכחנו שניתן להביס את ארה"ב; מזהיר: היא תפלוש למדינות מוסלמיות נוספות; מכנה את בוש "אידיוט" ו"פרעה"

העיתון הסעודי הבינלאומי "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון פרסם היום קטעים מדרשה מוקלטת המיוחסת לטרוריסט אוסאמה בן לאדן. בדרשה, שנשא בן לאדן לרגל חג הקורבן המוסלמי, מאיים הטרוריסט להמשיך בהתקפות נגד ארה"ב בכל מקום בעולם. בן לאדן קורא למוסלמים להתגבר על הפחד שלהם מארה"ב, להילחם בה ולהביס אותה. לדבריו, וושינגטון מתכננת לפלוש למדינות ערביות נוספות, לאחר שתסתיים המלחמה בעיראק.

העיתון מדווח כי הדרשה, שאורכה כחמישים דקות, פורסמה באתר אינטרנט הקשור לארגונו של בן לאדן, אל קאעדה. שמו של האתר לא פורסם.

בהקלטה מהלל בן לאדן את פיגועי ה-11 בספטמבר, וטוען כי הם מהווים הוכחה לכך שהמוסלמים יכולים להביס את ארה"ב ולהשפיל אותה. "הפיגועים החריבו את הסמל של אמריקה הכופרת, ושפשפו את האף של ארה"ב בעפר", טוען בן לאדן. "או מוסלמים, אל תפחדו מהאמריקאים...הם האנשים הפחדנים ביותר כשאתה פוגש אותם פנים אל פנים". בן לאדן מכנה בהקלטה את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, "אידיוט" ו"פרעה של העידן הנוכחי". הוא מאשים את הנשיא האמריקאי בפתיחת מסע צלב חדש שנועד לזרוע פירוד בין מדינות האיזור – למען ישראל.

העיתון מדווח, כי איכות ההקלטה טובה מאד וניתן אף לשמוע את רחש הדפים שהחזיק הטרוריסט בידיו. העיתון לא פרסם פרטים נוספים, אך דיווח כי בן לאדן מתייחס בדרשה גם לסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

ההקלטה משחקת לידיים של ארה"ב

בשבוע שעבר פרסמה תחנת הטלוויזיה הקטארית, אל ג'זירה, הקלטה נוספת המיוחסת לבן לאדן. בהקלטה קרא הטרוריסט למוסלמים לבצע פיגועי התאבדות כדי למנוע את המתקפה האמריקאית בעיראק. בעבר, לוו התקפות של אל קאעדה במסרים של בן לאדן, וההקלטה בשבוע שעבר עוררה חששות רבים מפיגוע שיבצע הארגון.

ארה"ב טענה לאחר פרסום הקלטת בשבוע שעבר, כי קיים שיתוף פעולה בן ארגון אל קאעדה לבין משטרו של סדאם חוסיין בעיראק. ביום שישי מסרו גורמי מודיעין בארה"ב, כי ניתוח הקלטת שפורסמה באל ג'זירה שנערך בסי.איי.איי מוכיח "כמעט בוודאות" כי מדובר בקולו של הטרוריסט.

פרשנים טענו, כי פרסום ההקלטה שיחק לידה של ארה"ב, כיוון שהיא הוכיחה לכאורה את הקשר בין בגדד לאל קאעדה. אל חיאת ציטט מקורות איסלאמיים אנונימיים, שהסבירו כי בן לאדן פרסם את הדרשה החדשה כדי להסיר ספקות בנוגע לעמדת ארגונו בסוגייה העיראקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully