וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: התנאי להחייאת הסכם הגרעין - איסור על ארה"ב לעזוב את ההסכם

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 12:51

חברי הפרלמנט האיראני גיבשו את התנאים להחייאת ההסכם. שר החוץ האיראני: ביידן צריך להסיר חלק מהסקציות כ"מחווה של רצון טוב"

חברי הפרלמנט האיראני גיבשו את התנאים להחייאת סכם הגרעין מ-2015, כולל ערבויות משפטיות שיאושרו על ידי הקונגרס האמריקאי ולפיהן וושינגטון לא תנטוש את ההסכם, כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת הממלכתית באיראן.

במכתב לנשיא אברהים ראיסי, הצהירו חברי הפרלמנט כי החייאת ההסכם צריכה להוות ערבות לכך שמנגנון Snapback (המנגנון בהסכם הגרעין להחזרה מהירה של כלל הסנקציות הבינלאומיות על איראן. המנגנון, המכונה Snapback, מאפשר למדינות שחתמו על ההסכם להחזיר את כלל הסנקציות במהירות אם הן סבורות שאיראן מפרה את תנאיו) לא יופעל שוב על יד וושינגטון, דיווחה סוכנות הידיעות טאסנים.

שר החוץ האיראני הוסיף ואמר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צריך להסיר חלק מהסנקציות שמוטלות על איראן כמחווה של רצון טוב לקראת ההגעה להסכם גרעין בינלאומי.

איראן וארצות הברית עורכות שיחות עקיפות בווינה בשנה האחרונה כדי להחיות את הסכם הגרעין מ-2015 שהנשיא לעשבר דונלד טראמפ נטש ב-2018, ואיראן הפרה באמצעות האצת תוכנית הגרעין שלה.

"אם לביידן יש כוונה להסיר סנקציות ולשוב לשיחות, עליו להוציא צו נשיאותי כדי להפגין את רצונו הטוב במקום להטיל סנקציות אנשים באיראן. אמרנו לאמריקאים כמה פעמים שעליהם להציג בפנינו סנקציות שהם מוכנים להסיר לפני ההסכם, למשל, שחרור נכסים איראניים שמוחזקים בבנקים זרים", אמר חוסיין אמיר עבדוללהיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully