וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ג'ונסון הגיע לקייב - וקיבל מתנה מפתיעה

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 11:26

ראש ממשלת בריטניה הגיע לביקור פתע בבירת אוקראינה ונפגש עם הנשיא זלנסקי. במהלך הסיור קיבלו השניים ספל קרמיקה בצורת תרנגול, שנהפך לסמל ההתנגדות האוקראינית

בווידאו: ג'ונסון וזלנסקי נסיירים ברחובות קייב/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון הגיע אתמול (שבת) לביקור לא מתוכנן בקייב, בירת אוקראינה, להיפגש עם הנשיא וולודומיר זלנסקי ולראות במו עיניו את ההרס שזרע הצבא הרוסי. במהלך הסיור, קיבל ג'ונסון מתנה מפתיעה ביותר.

בזמן ששני המנהיגים סיירו ברחובות הריקים של קייב, סביבם חיילים חמושים, ניגשה אליהם אישה והעניקה להם שני ספלי קרמיקה בצורת תרנגול.

"אני מלונדון", אמר ג'ונסון לאישה, שענתה בחיוך, "אני יודעת. אני מחרקוב".

בוריס ג'ונסון בקייב

שרד בהפצצות

לספל התרנגול יש חשיבות מיוחדת. באחד הבתים שהופצץ על ידי הרוסים בבורודיאנקה, שרד ספל כזה בשלמותו. מאז הוא נהפך לסמל של ההתנגדות האוקראינית.

ספל התרנגול עוצב במקור על ידי האמן והפסל האוקראיני המפורסם פרוקופ בידאסיוק, שעבד במפעל לקרמיקת מג'וליקה (השם המסחרי שניתן על ידי יצרן הקרמיקה האנגלי מינטון לחומר קרמי שפותח במפעל זה ב-1851) ויצר כלים, אגרטלים, צעצועים ועוד. עבודותיו של בידאסיוק, שנולד ב-1895, הוצגו במוזיאון הלאומי לאומנות עממית באוקראינה.

כשתמונות של אחד מספלי הקרמיקה שלו ששרד בהפצצה פורסמו, פריט האומנות אומץ כסמל של החסינות האוקראינית ואף נהפך ל"מים" ברשתות החברתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully