וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת ראש העיר אום אל פאחם: סגן ראש עיריית נצרת הביע תנחומים על "מות השהידים בג'נין"

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 8:26

סמיר סעדי פרסם פוסט בפייסבוק בה הביע תנחומים על מות קרוב משפחתו בפעילות חיילי צה"ל הבוקר בג'נין וכתב: "מבקש לקבל אותו עם השהידים והצדיקים", והוסיף תנחומים "לבני דודינו במחנה ג'נין". הפוסט עורר זעם בעיר ובנוף הגליל: "איפה הוא חי, כאן או שם?"

סגן ראש העיר נצרת סמיר סעדי עורר היום (שבת) סערה כשפרסם פוסט המביע תנחומים על מות פלסטיני ממחנה הפליטים ג'נין במהלך פעילות צה"ל הבוקר במחנה. הצעיר שנהרג, אחמד סעדי, קרוב משפחתו של חבר מועצת נצרת, זוהה על ידי צה"ל כמחבל שביצע פיגועים נגד חיילים בעבר.

בפוסט שפרסם היום כתב סעדי: "תנחומינו לבני הדודים במחנה ג'נין, אני מבקש מאללה לקבל אותו עם השהידים והצדיקים". בפוסט פורסמה גם תמונתו של הצעיר שנהרג במהלך חילופי האש עם כוחות צה"ל. לפני כשבועיים פרסם סעדי הודעת תנחומים לשני צעירים נוספים ממחנה הפליטים שנהרגו בפעילות צה"ל.

הבוקר פעל צה"ל במחנה הפליטים בג'נין, במסגרת פעולה שנועדה לעצור את אבי המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. בתום המבצע נעצרו שלושה מחבלים שעל פי גורמי ביטחון התכוונו לבצע פיגועים, ואחד נוסף נהרג. בסך הכל נפצעו 11 פלסטינים בפעולה.

פוסט תנחומים בפייסבוק למחבל מג'נין. מתוך עמוד פייסבוק, תמונות גולשים
פוסט התנחומים של סעדי/תמונות גולשים, מתוך עמוד פייסבוק

תושביה של נוף הגליל הסמוכה, יהודים ונוצרים הביעו כעס רב על הפרסומים. גם בקהילה הנוצרית בנצרת הביעו תרעומת מהפוסטים של סעדי ואמרו לוואלה! כי "זה פוגע בלב, והשב"כ כנראה ישן. אנחנו רוצים לדעת איפה הבנאדם הזה חי, כאן או שם? מה אכפת לנו מג'נין ועזה? אנחנו אומרים לו אם אתה כאן אז תחיה כאן".

"רוצח נשאר רוצח ואם הוא נהרג אז הוא מחבל שנהרג ולא שאהיד ועל המשטרה לעצור כל אדם וכל כלי תקשורת שמהללים רוצחים", אומר לוואלה! בשארה שליאן, תושב נוף הגליל שנפגע מהפרסומים של סגן ראש העיר נצרת, "וזה שנים שגם יש בעיר נצרת ציורים על הקירות שמהללים שאהידים ולצערי המשטרה לא עושה דבר". הוא הוסיף, "אנחנו לא מאמינים בשאהידים שהורגים אזרחים. אבו מאזן והרשות הם מי שאחראים להרג המיותר והגיע הזמן להידברות. כואב לנו על כל אדם שנהרג ואלוהים ירחם כל מת. זה עניין לאלוהים ולא לנו".

למרות פניות חוזרות לסמיר סעדי, חבר הקואליציה של ראש העיר עלי סלאם, הוא בחר שלא להתייחס, להסביר את הפרסומים ולהשיב לטענות כנגדם.חבר נוסף במועצת העיר, איהאב דוחאן, פרסם גם הוא פוסט בו כתב: "ג'נין האור של כולנו".

בשבוע שעבר ראש עיריית אום אל-פחם סמיר מחאמיד פרסם פוסט בפייסבוק שבו ניחם את משפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה. בעקבות דרישת משרד הפנים הפוסט הוסר, וכמה שעות לאחר מכן הודיע מחאמיד על התפטרותו. "לוקח על עצמי את האחריות על הפוסט", אמר לכאן 11. עם זאת, כעבור פחות משעתיים, חזר בו מהודעת ההתפטרות.

על הפוסט של מחאמיד, בדף הפייסבוק של עיריית אום אל פחם, נזעקה שרת הפנים, איילת שקד ובהוראתה מנכ"ל משרד הפנים התקשר לראש עיריית אום אל פחם וביקש ממנו להסיר את הפוסט. הפוסט הוסר. "לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק",נמסר אז מלשכתה, "שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל". אלא שעל הפוסטים של סגן העיר נצרת היא עד כה לא הגיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully