וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבל נמשך: המשטרה מבקשת מהציבור "לשמור על ערנות ולהימנע מהתקהלויות"

8.4.2022 / 5:00

על אף שהמחבל בפיגוע בתל אביב טרם נתפס, המשטרה הנחתה לחזור לשגרה. עוד מסרה כי נמשכת החקירה לאיתורו, במסגרתה גם נלקח הספסל עליו ישב המחבל דקות ספורות לפני שהחל במסע הטבח. בפיגוע הירי נרצחו שני בני אדם ועוד עשרה נפצעו - מצבם של ארבעת הפצועים אנוש התייצב

בווידאו: עדותו של פצוע בפיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב/קרדיט: דוברות איכילוב

המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש (חמישי) במרכז תל אביב נמשך. לדברי המשטרה, ניתן להמשיך בשגרה, אולם יש לשמור על ערנות ולהימנע מהתקהלויות. עוד נמסר כי נמשכות פעולות החקירה לאיתור המחבל, במסגרתן נגבה תיעוד מעשרות מצלמות אבטחה וכן נלקח ספסל עליו ישב המחבל דקות לפני שהחל במסע הטבח.

הפיגוע החל בשעה 21:01, אז התקבלו דיווח על ירי ברחוב דיזינגוף 148 בתל אביב. שלוש דקות לאחר מכן הגיעו השוטרים למקום, שהינו אזור בילוי מרכזי בעיר.

לפי ממצאי חקירה ראשוניים עולה כי המחבל שביצע את הפיגוע לבוש בגדים כהים. הוא הגיע לרחוב, ירה לעבר המבלים בפאב "אילקה בר", ונמלט. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ולוחמי צה"ל הגיעו לזירה, וסרקו במשך שעות את האזור בסיוע מסוק. כמו כן נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית, מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתר את המחבל שהצליח לברוח.

המשטרה קראה לציבור להמשיך בשגרת החיים, להימנע מהתקהלויות ולגלות ערנות. בנוסף פרסמה תמונה של חשוד מהזירה, וביקשה את עזרת הציבור באיתורו. לדבריה, יש לדווח למוקד 100 על כל חשד.

המחבל בזירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו. חשוד מזירת הפיגוע בת"א, אמש/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בנוסף לחסימות בתל אביב, במהלך הלילה פעלו כוחות הביטחון לאורך כביש החוף מדרום לצפון, ובכניסות לערים נתניה וחדרה הנוחו מחסומי משטרה, בהם בוצעו בידוק לכל רכב.

בפיגוע הירי נרצחו שני גברים בשנות ה-30 לחייהם ועשרה נוספים נפצעו. ארבעה מתוך עשרת הפצועים הובהלו לבית החולים איכילוב בעיר כשמצבם מוגדר אנוש. מאוחר יותר עדכן בית החולים כי לאחר טיפול רפואי מצבם התייצב, וכעת מצבם מוגדר קשה. שני פצועים נוספים נפצעו במצב בינוני והיתר נפצעו קל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השר עמר בר-לב בזירת הפיגוע עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. 7 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
בר לב ומפקד מחוז תל אביב בזירת הפיגוע, הלילה/דוברות משטרת ישראל

לאחר הפיגוע עדכן השר לביטחון פנים, עמר בר-לב כי "סייר בזירה וכי כוחות הביטחון "נמצאים כעת במרדף נחוש אחר המחבל". "אנו נבוא חשבון עימו ועם כל מי שסייעו לו, בכל מקום שיסתתרו, ונניח עליהם את ידנו", אמר. הוא שלח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע.

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
זירת הפיגוע בתל אביב, הלילה/שלומי גבאי

במקביל למצוד אחר המחבל בתל אביב, נמשכה גם המתיחות בשער שכם בירושלים, שם היו עימותים בין שוטרים לפלסטינים שהתאספו במקום. בעקבות זאת נעצרו שלושה צעירים ערבים בחשד להפרת הסדר ותקיפת שוטרים.

כמו כן, במהלך הלילה ירה צה"ל בחוליית זורקי אבנים בכביש 60 סמוך לצומת מעלה לבונה ביו"ש. שלושה מתפרעים נפגעו מהירי, ושניים מהם נפצעו באורח קשה ופונו לבתי חולים בירושלים. "הטרור שמאיים על מעלה לבונה ועל תל אביב הוא אחד", אמר על כך ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ. "פעולות נחרצות מול האויב הערבי יעבירו מסר ברור לאויבנו. בנימין שולחת תנחומים למשפחות הנרצחים בתל אביב והחלמה מהירה לפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully