וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנאפה והבקלוואה נצבעו בשחור: בחנות הממתקים המפורסמת בנצרת מנסים להתאושש מהשריפה

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 17:14

סמוך ל-19:00 בערב בני משפחת עודה עזבו את החנות בניהולם, "ממתקי אל מוכתאר", והלכו לביתם כדי לשבור את צום הרמדאן. אלא שבמהלך הסעודה - התבשרו על העשן השחור שמיתמר מהמבנה. למרות הפגיעה בחנות, במשפחה מאמינים שבמהרה יחזרו למכור את ממתקי הרמדאן

בווידאו: בשיא חודש הרמדאן, נשרפה חנות הממתקים "אל מוכתר" בנצרת/שלומי גבאי
אל מוכתר | פריד עודה בעל העסק 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
עדיין מכינים עטאיף. עובדים בחנות/שלומי גבאי

אמש (רביעי), סמוך לשעה שבע בערב, הגיפו בני משפחת עודה את תריסי חנויות הממתקים שלהם בנצרת והלכו לביתם, לסעוד את סעודת האיפטאר השוברת את צום הרמדאן. זמן קצר לאחר מכן, אחרי יום חם ויבש, המשפחה שסעדה סביב שולחן האוכל התבשרה על השריפה בחנות "ממתקי אל מוכתאר" ברחוב תאופיק זיאד. "אנחנו גרים קרוב ומיהרנו לחנות", סיפר פריד עודה, מבעלי החנות.

סול דקל מתחנת הכיבוי בנוף הגליל סיפר כי בשעה 19:40 התקבלה הודעה במוקד 102 של משל'ט צפון על שריפת חנות ממתקים "אל מוכתאר". אזרחים זיהו עשן שחור שמיתמר מהחנות. למקום הוזעקו שני צוותים מתחנת נוף הגליל בפיקודו של רשף עומר אשכנזי. הצוותים החלו בפעולות כיבוי וסריקה, ובכך מנעו את התפשטות האש לשאר המבנים הסמוכים. לדברי דקל, האש כבר אחזה בחלק החנות הבנוי עץ והיוותה סכנה מוחשית להתפשטות האש לעסקים הסמוכים.

אל מוכתר 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
החנות השרופה בנצרת/שלומי גבאי

חודש הרמדאן מתאפיין בממתקים ייחודים לחודש, כמו העטאיף והעוואמה, שנמכרים בכמויות גדולות לצד הממתקים שמככבים לאורך כל השנה ובהם הכנאפה והבקלאווה כמובן. עבור חנויות הממתקים בישובים הערביים זו התקופה העמוסה בשנה, בה צריכת הממתקים הצבעוניים מזנקת. אין ארוחת איפטאר שלא מסתיימת בקינוחים אלו. עם השנים, הממתקים שהיו מזוהים רק עם הסועד הערבי הפכו נחלת הכל. בקלאווה וכנאפה הם כבר קינוחים נפוצים ברחבי הארץ.

אל מוכתר 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
"מיהרנו לחנות". פריד עודה/שלומי גבאי

פריד עודה מעריך כי השריפה פרצה בגלל סיר טיגון בשמן שנשכח על ידי אחד העובדים כשהוא עדיין פועל וזו הסיבה לפרץ השריפה. הבוקר, כשעמד ליד עובדי שיפוצים שכבר החלו לעבוד במקום, אמר כי הוא מאמין שתוך שני ימי עבודה מאומצים של שיפוץ, החנות תחזור לעבוד ולספק את הביקוש הגדול של חודש הרמדאן. בינתיים, החנות השנייה שברחוב פאולוס השישי, ליד כנסיית הבשורה, ממשיכה לעבוד כרגיל.

את העסק הקים סבו, סאלח עודה, לפני 54 שנים. בהתחלה זו הייתה חנות קטנה ברחוב שאז נקרא רחוב המוסכים והיום על שמו של ראש העיר לשעבר, תאופיק זיאד. עם השנים החנות הלכה וגדלה. 11 בניו של סאלח המשיכו את דרכו וב-1994 פתחו את החנות השנייה, הגדולה יותר. כיום, כבר עובדים בשתי החנויות גם נכדיו וניניו של סאלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully