וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שתראו בתמונה הזו יקבע אם יש לכם מוח גברי או נשי

13.4.2022 / 0:06

התמונה היא די פשוטה ומציגה דמות כהה של גבר בתנוחת ריצה - אבל האם אתם רואים אותו רץ לעברכם או מתרחק מכם ומה זה אומר עליכם? הרעיון שעומד מאחורי האשליה האופטית יוצאת הדופן הזו הוא עמוק הרבה יותר מסתם ניתוח של תכונות אישיות - שכן הוא עוסק בניפוץ מיתוסים

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

תמונת האשליה האופטית הזו יכולה לחשוף האם יש לכם מוח "נשי" או "גברי"- והכל תלוי במה שאתם רואים קודם. הטענה היא שהתמונה המבלבלת הזו של גבר רץ יכולה לפענח איזה סוג של תהליך חשיבה יש לאנשים - והדבר שאתם רואים בה קודם עשוי לומר שאתם מתקשים בריבוי משימות (מולטיטסקינג).

התמונה היא די פשוטה ומציגה דמות כהה בתנוחת ריצה - אבל האם אתם רואים את הגבר רץ לעברכם או מתרחק מכם?

מה אתם רואים?

תמונת אשליית הגבר הרץ. Fact Factories, צילום מסך
תמונת אשליית הגבר הרץ/צילום מסך, Fact Factories

הגבר הזה

רץ לכיווני
רץ ממני
59308 משתתפים

המוח של כל אחד מאיתנו מפענח תמונות בעלות כפל משמעות בדרכים שונות, בשל התהליכים המשתנים בזמן שהוא מקבל ומעבד מידע. במקרה הזה, זה אומר שכמה מכם עשויים לראות את האדם שבתמונה מתרחק מהם ולא רץ לכיוונם.

אז מה זה אומר אם ראית את הרץ מתקרב אליך?

לפי יוצרי האשלייה ב-Fact Factory, זה אומר שיש לך מוח גברי יותר.

אתה מנסה לפתור את הבעיות שלך ולעבור את המכשולים הקשים של החיים תוך כדי שימוש בכישורים האנליטיים שלך. אתה לומד מהר מאוד ברגע שאתה הופך להיות סקרן לגבי משהו, כי אז אתה ממקד את כל האנרגיה שלך על זה עד שאתה מגיע לרעיון איך לגשת אל הנושא.

אבל שליטה במספר עבודות ומשימות בבת אחת זה לא הצד החזק שלך - אתה לא טוב במולטיטסקינג, ואתה מעדיף להתמקד בדבר אחד בכל פעם.

מנגד, מי שראה את הדמות מתרחקת ממנו - זה אומר שיש לו מוח נשי יותר.

זה מרמז על כל שהכישורים האנליטיים וההיגיון שלך הם ברמת המקסימום, אתה מסתמך על החושים וההיגיון שלך ולא ממהר בקבלת החלטות. המוח שלך נמצא במיטבו כשאתה שוקע במשהו יצירתי או שאתה יוצר משהו מאפס.

אתה מעולה בתיפעול ריבוי משימות, ויש לך זיכרון מדהים. בנוסף אתה תמיד יכול לסמוך על האינטואיציה והחושים המצוינים שלך. ברגע שעולה במוחך רעיון או שיש לך דעה נחרצת לגבי משהו, אתה מוכן לגבות אותו בטיעונים משכנעים - כי אתה בטוח בעצמך וביכולות המיקוד והקשב שלך.

עוד בנושא

המעבדה: למה אין כזה דבר "מוח גברי" ו"מוח נשי"?

לכתבה המלאה

מה זה אומר עליכם?

על פי הכתבה בניו יורק פוסט, לא משנה מה התוצאות שלך, הרעיון שעומד מאחורי האשליה האופטית יוצאת הדופן הזו הוא עמוק הרבה יותר מסתם ניתוח של תכונות אישיות - שכן הוא עוסק בניפוץ מיתוסים.

מומחים חקרו את ההבדלים בין מוחות של גברים ונשים במשך עשרות שנים במטרה להעלים סטריאוטיפים מגדריים.

מדענית המוח פרופ' דפנה יואל השיקה קורס המוקדש לנושא בשנת 2009 באוניברסיטת תל אביב. המחקר פורץ הדרך שלה נועד למחוק את הקלישאות - לפיהן גברים תחרותיים יותר ונשים טובות יותר בתקשורת. פרופ' יואל מבית הספר לפסיכולוגיה ובית הספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב -עוסקת כבר שנים בחקר המוח וטוענת על בסיס הממצאים שלה שלמוח אין כלל מין. לטענתה לשני המינים יש מוח עם מאפיינים זכריים ונקביים, כמו פסיפס גמיש שמשתנה בהתאם לגירויים ופעילויות שאנו מקיימים.

אבל הוויכוח עדיין נמשך - כאשר כמה מדענים טוענים שלמעשה אין שום תועלת בסיווג חלקים במוח לצדדים נשיים וגבריים, ואחרים מאמינים שהפעולות שלנו למעשה נקבעות על ידי הרכב המוח שלנו, אשר לאחר מכן מומרץ על ידי החיברות שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully