וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ג'ונסון: טרנסג'נדריות לא צריכות להשתתף בספורט נשים

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 11:18

ראש ממשלת בריטניה: "אני לא חושב שזכרים מבחינה ביולוגית צריכים להתחרות באירועי ספורט נשים. אולי זאת אמירה שנויה במחלוקת, אך זה נראה לי הגיוני"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, טילברי, 31 בינואר 2022. רויטרס
מאמין בחללים נפרדים לנשים ולגברים. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר אתמול (רביעי) כי אינו סבור שנשים טרנסג'נדריות צריכות להתחרות באירועי ספורט נשיים - והוסיף כי הוא יודע שזאת אמירה "שנויה במחלוקת".

"אני לא חושב שזכרים מבחינה ביולוגית צריכים להתחרות באירועי ספורט נשים. אולי זאת אמירה שנויה במחלוקת, אך זה נראה לי הגיוני", אמר ג'ונסון במהלך ביקור בבית חולים במחוז הרטפורדשייר.

"אני גם חושב שנשים צריכות חללים - בין אם בתי חולים, בתי כלא או חדרי הלבשה - נפרדים משל גברים. אם זה מציב אותי בעימות עם אנשים אחרים, אז נצטרך לעבוד על כך. אין משמעות הדבר שאיני חש סימפתיה לאנשים שרוצים לשנות מגדר. הכרחי שנעניק לאנשים שמקבלים את ההחלטה הזאת את כל האהבה והתמיכה, אלך זה נושא מורכב ואי אפשר לפתור אותו בחקיקה מהירה", הוסיף ראש הממשלה הבריטי.

החוקים הקיימים

על פי הקווים המנחים של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC ) - שעודכנו בנובמבר 2021 לאחר האולימפיאדה בטוקיו - אסור להניח שלספורטאי טרנסג'נדר יש יתרון לא הוגן בספורט נשים.

הוועד ממליץ שענפי ספורט נפרדים - כגון אתלטיקה קלה, הרמת משקולות, התעמלות ושחייה - יקבעו את החוקים שלהם בסוגיית ספורטאים טרנסג'נדרים.

עם זאת, המלצות אלה ספגו ביקורת מצדם של מומחי רפואה שמפקפקים במדיניות של הוועד לגבי מדכאי טסטוסטרון בנשים טרנסג'נדריות. על פי הוועד, הסתמכות על רמות הטסטוסטרון בלבד בענפי ספורט נשיים אינה מספיקה כדי לקבוע אם למתחרה יש יתרון לא הוגן. מומחים טוענים כי מדיניות זאת גובשה בעיקר מהזווית של זכויות אדם ללא התייחסות לסוגיות רפואיות ומדעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully