וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטובת הלומי הקרב: טקס המשואות הקרוב ייערך ללא זיקוקים

קרין שגיא

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 16:31

שר התרבות חילי טרופר הסביר כי "חברה שיש בה ערבות הדדית חוסכת את הכאב הזה מהם". בנוסף, טרופר הודיע על שינויים נוספים שיוכנסו בטקס, בהם שראש הממשלה לא ינאם ולא תהיה כניסה טקסית לרחבה

קמפיין הקורא לרשויות לעבור לזיקוקים שקטים לטובת הלומי קרב וסובלים מפוסט טראומה/יח"צ

טקס המשואות ביום העצמאות הקרוב ייערך ללא זיקוקים לטובת הלומי הקרב - כך הודיע היום (רביעי) שר התרבות חילי טרופר. "חברים שלי מיחידות מובחרות סיפרו לי שעבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה", כתב טרופר.

עוד החליט טרופר כי ראש הממשלה לא ינאם ולא תהיה כניסה טקסית לרחבה, יהיה שינוי בחלוקת הכרטיסים, חלקם יועברו לאוכלוסיות מוחלשות, תהיה הנגשה רחבה לקהל בבית והטקס יוקדש לאנשים עם מוגבלות.

זיקוקים בחגיגות העצמאות בחדרה , 1 במאי 2017. שלומי גבאי
"קולות ירי ולחימה"/שלומי גבאי

"השנה", כותב טרופר, "לראשונה יסתיים הטקס קצת אחרת ולא יתקיים מופע זיקוקים. במהלכו של הטקס לא יהיו מופעי זיקוקים, אלא רק פירוטכניקה שקטה. היופי של הזיקוקים מלווה ברעש הפוגע באוכלוסיות שונות, בהם הלומי הקרב".

"לא מעט מלוחמי צה"ל רואים את ערב יום העצמאות מתקרב וכבר נערכים לחזרה לשדה הקרב. לא כי יש מלחמה חלילה, אלא כי רעש הזיקוקים המתפוצצים מחזיר אותם לשם. חברה שיש בה ערבות הדדית חוסכת את הכאב הזה מהם. הם כבר לחמו מספיק. הם כבר שילמו מחיר יקר. השנה אנחנו מושיטים להם יד. אני קורא לכל הרשויות המקומיות בארץ לנהוג כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully