וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העונשים הם לרופאים - ולא לנשים"; אוקלהומה מוציאה הפלות מהחוק

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 12:37

בית הנבחרים הנתון בשליטת הרפובלקאים במדינת אוקלהומה העביר ללא כל דיון או מחלוקות חוק שתהפוך הפלה לעבירה פלילית שהעונש עליה עלול להגיע עד עשר שנים בכלא., למעט במקרה שחיי האם נתונים בסכנה

מפגינה בעד חופש הבחירה לנשים על גופן. ShutterStock
הפגנה בעד הפלות בארצות הברית/ShutterStock

"עונשים לרופאים, לא לנשים"

בית הנבחרים של מדינת אוקלהומה אישר אתמול (שלישי) באופן סופי חקיקה שתהפוך הפלה לעבירה פלילית, שהעונש עליה עלול להגיע עד עשר שנים בכלא.

ללא דיונים או מחלוקות, בית הנבחרים שנשלט על ידי הרפובליקאים הצביע 70-14 בעד שליחת החוק למושל הרפובליקאי קווין סטיט, שאמר בעבר כי הוא יחתום על כל חוק שמתנגד להפלות שמגיע לשולחנו.

החוק החדש הוא חלק משורה של אמצעים נגד הפלות שעדיין תקפים באוקלהומה, במסגרת מגמה הרווחת במדינות בשליטת הרפובליקאים להעברת חוקים אגרסיביים נגד הפלות. בית המשפט העליון השמרני בארצות הברית שוקל לצמצם זכויות הפלה שמיושמות בארצות הברית כמעט 50 שנה.

החקיקה באוקלהומה, שעברה כבר בסנאט של המדינה בשנה שעברה, מאפשרת הפלה רק במקרה שחיי האם בסכנת חיים, אמר ג'ים אולסן, חבר בית הנבחרים, שתמך בחוק. תחת החוק, גזר הדין לאדם שמורשע בביצוע הפלה הוא עשר שנים בכלא וקנס בסך 100 אלף דולר. "העונשים הם לרופאים, לא לנשים", אולסן אמר.

אישה חולפת על פני כרזות בנוגע למשאל העם על הפלות בסן מרינו. 26 בספטמבר 2021. AP
כרזה שקוראת למשאל עם לגבי הפלות בסן מרינו/AP

גל של חקיקות נגד הפלות

חקיקה מתנגדת להפלות שעברה במדינות שמרניות נוספות בארצות הברית בשנים האחרונות, נעצרה ברגע האחרון בבתי המשפט בטענה כי "אינה חוקתית". עם זאת, מחוקקים שתומכים בחקיקה כזאת מרגישים מעודדים בשל החלטת בית המשפט העליון להותיר על כנן מגבלות חדשות על הפלות שעברו במדינת טקסס. החוק נגד הפלות בטקסס הוא האגרסיבי ביותר שעבר בארצות הברית מזה עשורים. לפיו, אזרחים פרטיים יכולים לקבל עשרת אלפים דולר במקרה שיתבעו בהצלחה גורם שביצע הפלה או סייע לאישה לעבור הפלה. כמה מדינות, כולל אוקלהומה, רוצות כעת להעביר חקיקה דומה השנה.

בית הנבחרים של אוקלהומה אימץ אתמול גם החלטה להכרה בחיים שאבדו בשל הפלה ודחק באזרחים להוריד את הדגלים לחצי התורן ב-22 בינואר, היום שבו בית המשפט העליון הפך הפלה לחוקית בפסיקה ההיסטורית "רו נגד וייד" מ-1973, שלפיו כל חוק האוסר על הפלה מלאכותית סותר את חוקת ארצות הברית בשל הפגיעה בזכות להליך הוגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully