וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר: נתניהו הפגיש אותי עם מילצ'ן, הוא איש שמאל

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 12:11

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה החל להעיד במסגרת תיק 1000. הוא תיאר את פגישתו הראשונה עם מילצ'ן ואת הניסיון לקדם המיזוג בין רשת לקשת. "היה מינגלינג, לא ידעתי להשיב על השאלות ששאל"

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 6 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
פילבר בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, החל להעיד היום (רביעי) במסגרת תיק 1000. בתיק זה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים

ביבי נתניהו וארנון מילצ'ן. GettyImages
נתניהו ומילצ'ן/GettyImages

פילבר סיפר בבית המשפט המחוזי בירושלים על הפגישה עם מילצ'ן ונתניהו יחדיו בביתו של מילצ'ן: "באיזה שלב מתחילה שיחה על מיזוג ערוץ 2 ואז ארנון מציג אופציה מסוימת שהוא רוצה להיכנס להשקעה. נתניהו שואל אותי מה האפשרויות? ואז אני מסמיק ומאדים למרות שהכנתי את עצמי, לקח לי זמן להיזכר. אני מעריך שהשאלה לארנון שאמר שהוא צריך 30% באחזקות".


הוא המשיך: "מילצ'ן שאל את השאלה הבאה: 'אם אני נכנס 15% 'בקשת' ו-15% ב'רשת' זה תקין או לא?'". פילבר המשיך וסיפר כי לא ידע להשיב לשאלת מילצ'ן: "יצאתי לשירותים וחיפשתי את יועמ"שית הרשות השנייה דאז, הילה שמיר, שתענה לי על זה. לא קיבלתי תשובה ברורה ואז חזרתי לחדר וזה היה סוף השיחה".

עו"ד קרן צבירן מפרקליטות מיסוי וכלכלה שאלה את פילבר איזה קושי עלה בשיחה?

הוא סיפר: "ההתנגדות של דרישה של ורטהיים להחזיק 51% מהמניות ולא חצי-חצי וזה פוצץ את הנושא של המיזוג של 'קשת' ו'רשת'. לכל העולמות האלה נכנסה סוגיית ישראליות, צריכה להיות 51% של אזרח ישראלי בכלי תקשורת ומילצ'ן, אני לא זוכר אם אז הייתה לו אזרחות ישראלית".

פילבר תיאר את פגישתו הראשונה עם מיצ'ן. "היה מינגלינג, ישבנו אחד ליד השני וסיפרתי קצת על עצמי והוא על עצמו. היה שם שיח לא קצר, הוא תיאר לי מי החברים שלו, והוא רצה להראות את המעורבות שלו ברמה העולמית. אני קצת סיפרתי על הרקע שלי, שהגעתי מהימין, מועצת יש"ע.

התובעת צבירן: ומילצ'ן?

פיבלר: לדעתי הוא איש שמאל.

צבירן: איך הפער הזה מסתדר?

פילבר: זה לא הפריע. מה שאני דיברתי עליו הוא המסגרת של החוק, מה ניתן לעשות ומה לא. חוק הרשות השנייה הוא הספר שמספר את הסיפור של התקשורת, והיה שם פרק שמדבר על פיצול ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully