וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצי קינדר הורדו מהמדפים בבריטניה בשל קשר לסלמונלה

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 15:07

הסיבה לאיסוף: קשר לעשרות מקרים סלמונלה בקרב ילדים צעירים במדינה. התסמינים של סלמונלה כוללים שלשולים, כאבי בטן, בחילות, הקאה וחום גבוה שבדרך כלל עוברים מעצמם לאחר כמה ימים

ביצת הפתעה. אתר רשמי,
שוקולד של קינדר/אתר רשמי

שבועיים לפני חג הפסחא

יצרנית הממתקים האיטלקית פררו הורידה מהמדפים בבריטניה את ביצי ההפתעה של קינדר, שבועיים לפני חג הפסחא, בעקבות קשר אפשרי לעשרות מקרים של סלמונלה שנמצאו במדינה.

האיסוף מתייחס לאריזות של ביצים ולביצים בודדות. "אנחנו מורידים את המוצר ביוזמתנו כאמצעי זהירות, מאחר שנודע לנו על קשר אפשרי לכמה מקרים של סלמונלה", נכתב בהודעת ההורדה מהמדפים.

ההורדה מהמדפים של ביצי קינדר קורית שבועיים לפני חג הפסחא, בזמן שיצרניות ממתקים נלחמות על חללים ברשתות השיווק לקראת החג, שבו נוהגים הבריטים לצרוך הרבה מאוד שוקולד.

ביצת הפתעה. אתר רשמי,
ביצת הפתעה של קינדר/אתר רשמי

כל הביצים יוצרו באותו מפעל בבלגיה

סוכנות איכות המזון של בריטניה (FSA ) הודיעה כי הכל ביצים המדוברות יוצרו באותו מפעל בבלגיה. היא ייעצה לציבור לא לצרוך אריזות וביצים בודדות עם תאריך תפוגה של של 11 ביולי עד 7 באוקטובר.
לפחות 57 מקרים של סלמונלה שקשורים למוצר זוהו עד כה, הודיעה הזוכנות, ובהם כמה ילדים קטנים.

"אנחנו יודעים שמוצרים מסוימים אלה הם פופולאריים בקרב ילדים צעירים, בעיקר לקראת חג הפסחא, ואנו מפצירים בהורים של הילדים לבדוק אם המוצרים המוזכרים שנמצאים כבר בבתיהם מושפעים מהאזהרה", אמרה טינה פוטר, האחראית על תאונות ב-FSA.

מקרים נוספים דווחו ברחבי אירופה, כולל באירלנד, צרפת, גרמניה, שבדיה והולנד. עם זאת, לא דווח עדיין על מקרי מוות כתוצאה מהחולי.

התסמינים של סלמונלה כוללים שלשולים, כאבי בטן, בחילות, הקאה וחום גבוה שבדרך כלל עוברים מעצמם לאחר כמה ימים. עם זאת, סלמונלה יכולה להתפשט בין אדם לאדם לכן על כל מי שסובל מהתסמינים לשטוף היטב את הידיים ולהימנע מלגעת באוכל של אנשים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully