וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "השקעות בדלקי מאובנים הן טירוף מוסרי וכלכלי"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:20

על פי דו"ח חדש של הפאנל הבין ממשלתי לשינוי אקלים, הטמפרטורות על פני כדור הארץ יזנקו מעבר לנקודת סכנה קריטית אלא אם כן פליטות גזי החממה יפחתו בקצב מהיר יותר מכפי שהתחייבו המדינות: "ממשלות וחברות לא רק מעלימות עין אלא גם מוסיפות דלק למדורה"

אזהרה מהתגברות משבר האקלים
31.10.21. ללא, מערכת וואלה!
שריפות בשל התחממות גלובלית/מערכת וואלה!, ללא

"שורה של הבטחות אקלים שלא מומשו"

הטמפרטורות על פני כדור הארץ יזנקו מעבר לנקודת סכנה קריטית אלא אם כן פליטות גזי החממה יפחתו בקצב מהיר יותר מכפי שהתחייבו המדינות, כך דיווח ביום שני הפאנל הבין ממשלתי לשינוי האקלים. הארגון הזהיר גם מפני ההשלכות של חוסר פעולה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הדו"ח של הפאנל חשף "שורה של הבטחות אקלים שלא מומשו" על ידי ממשלות ותאגידים. הוא האשים אותם בהגברת ההתחממות הגלובלית בשל תלותם בדלקי מאובנים מזיקים.

"זאת רשימה מביישת של הבטחות ריקות מתוכן שמציבה אותנו על המסלול לקראת עולם שאי אפשר יהיה לחיות בו", הוא אמר.

העצרת השנתית של האו"ם | מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/רויטרס

השפעות חמורות

ממשלות ברחבי העולם הסכימו ב-2015 במסגרת אמנת פריז להבטיח כי ההתחממות הגלובלית לא תעלה על 2 מעלות צלזיוס לעומת העידן הפרה תעשייתי במאה הנוכחית. עם זאת הטמפרטורות כבר עלו יותר מ-1.5 מעלות צלזיוס, וההשלכות הן עלייה באסונות טבע כמו שיטפונות, חום קיצוני, הוריקנים עזים יותר ושריפות שנמשכות זמן רב יותר - מה שמסכן את חיי בני האדם ועולה לממשלות מאות מיליארדי דולרים במאמציהן להתמודד עם השינויים.

"אם נמשיך להתנהג כרגיל, לא נעמוד בהתחייבות להגביל את ההתחממות ל-2 מעלות צלזיוס", אמר אחד ממחברי הדו"ח, ג'יימס סקי מאימפריאל קולג' אוף לונדון, לסוכנות הידיעות AP.

על פי הדו"ח, השקעות בתשתיות של דלקי מאובנים ובירוא יערות נרחב לטובת חקלאות חותרים תחת ההגבלות העצומות על פליטות שנדרשות כדי לעמוד ביעדי אמנת פריז.

קצב פליטת גזי החממה ב-2019 היה גבוה ב-12% לעומת 2010 וב-54% לעומת 1990, הוסיף סקי. "אם המדינות לא יאיצו את מאמציהן לצמצם פליטות, כדור הארץ יהיה חם יותר בסוף המאה ה-21 ב-2.4 מעלות צלזיוס בממוצע - רמה, שלדברי המומחים, תגרום להשפעות חמורות לחלק גדול של האוכלוסייה בעולם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הצפות במרכז מקסיקו, 8 בספטמבר 2021. רויטרס
הצפות במרכז מקסיקו, 2021/רויטרס

"הם פשוט משקרים"

הפאנל אמר כי מאז המהפכה התעשייתית, 40% מהפליטות הגיעו מאירופה וצפון אמריקה, 12% בלבד ממזרח אסיה, כולל סין. עם זאת, מאמצע שנות האלפיים סין עקפה את ארצות הברית כפולטת גזי החממה הגדולה בעולם.

גוטרש אמר כי מדינות וחברות רבות ציירו תמונה ורודה לגבי מאמצי הפחתת הפליטות שלהן, אך במקביל המשיכו להשקיע בדלקי מאובנים ומזהמים אחרים. "ממשלות ומנהיגי עסקים אומרים דבר אחד אך עושים דבר אחר. הם פשוט משקרים, והתוצאות יהיו הרות אסון", הוא הוסיף.

"ממשלות וחברות לא רק מעלימות עין אלא גם מוסיפות דלק למדורה. השקעה בתשתיות חדשות של דלקי מאובנים היא טירוף מוסרי וכלכלי", אמר גוטרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully