וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוח ששתה מסיר שומנים בארומה עדיין מורדם ומונשם; הסניף ייסגר ל-48 שעות

קרין שגיא

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 14:37

יממה לאחר שתושב כפר סבא שתה תה כורכום קר בסניף ארומה ברעננה עם חומר ניקיון בתוכו, בן ה-50 עדיין מאושפז בביה"ח מאיר. מבירור המקרה עולה כי אחד העובדים הכין תה ללקוח, והוסיף מים מכוס שהייתה מונחת על הבר - והיה בה מסיר שומנים. המשטרה חוקרת חשד לרשלנות

בווידאו: בעקבות ההרעלה בארומה סגן מנהל בית החולים מאיר מדגיש שיש למנוע גישה של ילדים לחומרי ניקוי רעילים/צילום: המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית

מצבו של הגבר בשנות ה-50 לחייו הבוקר (שלישי) ששתה תה שהכיל מסיר שומנים בסניף של ארומה ברעננה, עדיין קשה והוא מונשם מורדם בבית החולים מאיר בכפר סבא. הגבר, תושב כפר סבא, פונה לאחר שחש צריבה בפה ושפתיו התנפחו. במשטרה חוקרים חשד לרשלנות מצד עובדי הסניף. בארומה הוחלט לסגור את הסניף ל-48 שעות, "לצורך הדרכות העובדים וחידוד נהלי בטיחות מזון".

ארומה מסרו כי הם נמצאים "בקשר קבוע עם משפחת הלקוח" וביקשו להביע את התנצלותם "הכנה והעמוקה בפניו ובפני בני משפחתו על המקרה החמור". עוד נמסר כי בעקבות תחקיר האירוע חודדו נהלי השימוש בחומרי ניקוי ונכנסו לשימוש מייד שפריצרים חתומים שרק בהם יותר השימוש במסירי שומנים.

המשקה ששתה, תה כורכום קר, דורש בהכנתו למזוג מים חמים כדי להמיס את קפסולת התה, ולאחר מכן להוסיף מים קרים. מבדיקת המקרה עלה כי אחד העובדים הוסיף לתה נוזל מכוס שהייתה מונחת על הבר, והיה בה מסיר שומנים. בעקבות המקרה יצאה הוראה לכל סניפי הרשת שלא לשים חומרי ניקוי בכלים חד פעמיים.

סניף ארומה, קניון רעננים 4 באפריל 2022. ראובן קסטרו
שתה משקה בסניף "ארומה" ופונה למיון/ראובן קסטרו

ד"ר קובי מצגר, רופא במלר"ד מרכז רפואי מאיר, אמר כי "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים בבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו כי לא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית הזעקנו צוות אף-אוזן-גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והוא נלקח באופן מיידי לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית אמרה כי "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך הוא יציב ואנו עדיין בוחנים האם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה עליונות. במצבים בהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים העלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

נוכח תקופה זו המאופיינת בניקיונות רבים טרם חג הפסח הדגיש ד"ר מצגר כי "חומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם וטומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במיכלים המיועדים למזון או למשקה ולהרחיקם באופן מוחלט מהישג ידם של ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully