וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי: בשבועיים האחרונים נמנעו לפחות עשרה פיגועים

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 20:03

בדבריו בטקס הכניסה לתפקיד של מפקד חיל האוויר תומר בר אמר הרמטכ"ל כי "זו משימתו הנוכחית של צה"ל", וכי הוא יגיע לכל שכונה ובית כדי לשים את ידיו על המפגעים. "נפעל בכל מקום, ככל שנדרש, בכל השיטות, כדי להפסיק את הטרור"

בווידאו: טקס החלפת מפקד חיל האוויר/צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (שני) כי לפחות עשרה פיגועי טרור נמנעו בשבועיים האחרונים. בדבריו באירוע הכניסה לתפקיד של מפקד חיל האוויר תומר בר אמר כי "זו משימתו הנוכחית של צה"ל, נגיע לכל שכונה ובית כדי לשים את ידינו על המפגעים ונפעל בכל מקום, ככל שנדרש, בכל השיטות, כדי להפסיק את הטרור".

בביקור שערך אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בחטיבת השומרון של שירות הביטחון הכללי אמר כי המטרה היא "לשבור" את גל הפיגועים. "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של שגרה דרוכה", אמר בנט. "אנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת, אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה".

הרמטכל אביב כוכבי. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
כוכבי, בשבוע שעבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הפיגועים שאירעו בחודש האחרון גבו את חייהם של 11 ישראלים. האחרון שבהם אירע ביום חמישי, אז צעיר בן 28 נפצע באורח קשה מדקירה בצומת נווה דניאל בגוש עציון. המחבל חוסל.

בפיגוע הירי שאירע ביום שלישי שעבר בבני ברק נהרגו ארבעה בני אדם. במסע ההרג של המחבל נרצחו יעקב שלום שנורה ברכבו והותיר אחריו ארבעה יתומים, אבישי יחזקאל שנורה ברחוב בזמן שהיה עם בנו התינוק, ועוד שני אזרחים אוקראינים שחיו בישראל בשנים האחרונות - סשה סורוקופוט, בן 33 ודימיטרי מיטריק, בן 24. בהמשך נורה רס"מ אמיר חורי, בן 32 מנוף הגליל, שוטר שהגיע עם אופנועו במטרה לעצור את המחבל ונהרג בקרב יריות שבסופו נורה למוות גם המחבל. שלושה בני אדם נורו למוות בזירה הראשונה, ושניים נוספים בזירה השנייה.

עוד בוואלה!

בנט: "אנחנו בדריכות-על, המטרה - לשבור את גל הפיגועים"

לכתבה המלאה
אופנוע השוטר פיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבני ברק, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

האירוע הצטרף לפיגוע שאירע ביום ראשון שעבר בחדרה ולפיגוע בבאר שבע לפני שבועיים. בפיגוע בחדרה נרצחו יזן פלאח מהיישוב כסרא סמיע ושיראל אבוקרט מנתניה, שני לוחמי מג"ב בני 19. חמישה ישראלים נוספים נפצעו. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון המדינה האסלאמית (דעאש) קיבל אחריות על הפיגוע.

בפיגוע בבאר שבע נרצחו דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, בן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע. פיגוע הדקירה המשולב החל בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, והמשיך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. המחבל הוא תושב חורה, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully