וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: 27 שנות מאסר לאב שאנס במשך 17 שנים את בתו החורגת

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 15:14

אמה הביולוגית של הבת, שהייתה מודעת למעשים ואף לקחה בהם חלק, קיבלה עונש של 10 שנות מאסר. השניים ערערו על גזר הדין, אך העליון דחה אותו. "קשה להאמין כי בני אנוש, לא כל שכן הורים, מסוגלים לזה"

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את עמדת הפרקליטות והשאיר על כנו עונש מאסר של 27 שנים על אב חורג ו-10 שנים על אם, בגין ביצוע עבירות מין שונות כלפי בתם במשך 17 שנים, וביצוע עבירות מין במתלוננת נוספת. כמו כן, חויבו בני בזוג בפיצויים לשתי הנפגעות, בסך של למעלה מ-400 אלף שקלים.

על פי הכרעת הדין, מאז הייתה בתו של האב החורג בת 11, הוא היה אונס אותה ומבצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים, באלימות פיזית קשה. חלק מהעבירות בוצעו על ידי האב החורג ואמה הביולוגית של הבת יחד. השניים גם שלחו את הבת לעבוד בעבודות שונות מגיל 15 ולקחו את הכסף. יתרה מכך, האב הכניס את בתו החורגת להריון בכפייה ובאלימות, ונולד להם ילד, שהתגורר בביתם כבנם של זוג ההורים.

בנוסף, קיים האב קשר רומנטי עם שכנתו, ובמשך תקופה ביצע מעשי סדום בבתה של השכנה שהייתה בגילאיי 10-8. האב ושכנתו קיימו גם יחסי מין בפני המתלוננת, ואילצו אותה לצפות. כמו כן, ביצעה גם השכנה עבירות מין בבתה. השכנה נידונה לעונש של 4.5 שנות מאסר בפועל.

דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
"מעשים מעוררי חלחלה, מכוערים ומזוויעים", בית המשפט העליון/רויטרס

בפסק הדין ציין השופט גרוסקופף כי "על אף שמדובר בעונשי מאסר לתקופות ממושכות וחיוב בפיצויים בסכומים גבוהים, מתקיימת הלימה בין הזוועה שבמעשים, שקשה להאמין כי בני אנוש, לא כל שכן הורים מסוגלים להם, לבין העונשים הכבדים שנגזרו עליהם". השופטת ברון המשיכה את דבריו ואמרה כי "נדמה שכבר את הכל ראינו וקראנו ושמענו, באה המציאות וטופחת על פנינו והיא עולה על כל דמיון. המעשים מעוררי חלחלה, מכוערים ומזוויעים, והותירו צלקות קשות בגופן ובנפשן של כל אחת מהמתלוננות".

האב החורג והאם ערערו לבית המשפט העליון על ההרשעה והעונש, אך בית המשפט קיבל את עמדת הפרליטות ודחה את טענות בני הזוג. עם גזר הדין ציין בית המשפט כי "בני הזוג, כמי שהיו בעלי חובה חוקית ומוסרית להגן על המתלוננת, מעלו בתפקידם, וניצלו את חוסר האונים שלה מולם כדי לספק את תאוותיהם המיניות, הם ראו בבתם ככלי שרת לריצוי רצונותיהם, והתעלמו התעלמות מוחלטת מזכותה על גופה ומהאוטונומיה שלה כבת אדם".

דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
"לא רק שניתן לפסוק עונש העולה על העונש המרבי, אלא גם ראוי", בית המשפט העליון/רויטרס

עוד הדגיש בית המשפט בפסק הדין כי העונש שהוטל על האב החורג אכן חורג מהעונש המירבי הקבוע בחוק בגין כל אחת מהעבירות בהן הורשע בנפרד, אך הוסיף כי "לאור הפגיעות הרבות שביצע בשתי המתלוננות לאורך שנים, לא רק שניתן כעניין של סמכות לפסוק לו עונש העולה על העונש המרבי, אלא שגם ראוי לפסוק לו עונש שכזה". ביחס לאמה של המתלוננת, קבע בית המשפט העליון כי העונש שהוטל עליה לא קל, אך הוא מקל בהשוואה לעונש שראוי היה להטיל עליה בגין מעשיה המזעזעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully