וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד בכנס ועידת ג'רוזלם פוסט בלונדון: "הקם להורגך השכם להורגו"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 18:00

רה"מ בנט נשא את נאום הפתיחה בוועידה, שעוסקת בן היתר בביטחון הקהילות היהודיות בעולם, במאבק באנטישמיות, בהתפתחות הכלכלית של ישראל ובמעורבות של ארגונים יהודיים באוקראינה. עוד בדוברים: שרת הפנים איילת שקד ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר

בווידאו: שרת הפנים, איילת שקד במהלך ועידת ג'רוזלם פוסט/ג'רוזלם פוסט

ועידת ג'רוזלם פוסט נפתחה הבוקר (חמישי) בלונדון, בצל גל הפיגועים שפוקד את ישראל. את נאום הפתיחה בוועידה נשא ראש הממשלה נפתלי בנט. אחריו נאם נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, שהקדיש את נאומו לביטחונן של הקהילות היהודיות ברחבי העולם. בתום הנאום נערכה שיחה עם תת שר המשפטים הבריטי, הלורד דייוויד וולפסון, שישוחח עם העורכת הבכירה בג'רוזלם פוסט להב הרקוב.

"בשבוע שעבר ביקרתי בנמל התעופה בן גוריון בישראל, כדי לקבל את פניהם של כמאה יתומים שנחתו בישראל מאוקראינה", סיפר בנט. "כשצפיתי בילדים האלו יורדים מהמטוס, אחרי שעזבו את ההרס והחורבן באוקראינה, ועולים לביתם היהודי, התרגשתי". ראש הממשלה המשיך ואמר כי ,"לפני מאה שנים, ליהודים בצרה לא היה מקום ללכת אליו. היום יש להם. ישראל היא נווה מדבר לכל יהודי. יחד, עלינו לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לחזק את מדינת ישראל ואת העם היהודי. עלינו להילחם בשנאה בכל צורותיה, ועלינו להילחם בכוחות האופל בעולם היום". לבסוף הודה בנט לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

שרת הפנים איילת שקד אמרה בכנס: "הקם להורגך השכם להורגו. ישראל תחת מתקפת טרור. נראה שמדובר בזאבים בודדים, אין ארגון ספציפי שעומד מאחורי המתקפות. הבוקר פלסטיני דקר ישראלי באוטובוס, ונוסע ירה בו. בעברית אנחנו אומרים 'הקם להורגך השכם להורגו'. אתמול הייתה ישיבת קבינט, והחלטנו על כמה פעולות".

"התחלנו לאסוף נשק לא חוקי מהחברה הערבית, עודדנו אנשים לשאת נשק אישי ולהתנדב למשטרה. אני מקווה שנשים סוף לגל הזה. אנחנו עושים כל דבר שיכול לעזור, כל דבר שהשב"כ, הצבא והמשטרה מבקשים, לפעמים אנחנו הפוליטיקאים דוחפים אותם לפעולות. אנחנו חופשיים לעשות הכל, ללא מגבלה פוליטית".

עוד בוואלה!

ב-31 במרץ: ועידת לונדון של קבוצת ג'רוזלם פוסט

לכתבה המלאה

אחד הנושאים המרכזיים שבהם עוסקת הוועידה הוא המלחמה באנטישמיות, מנקודת השקפתה של הנציבות האירופית. ברב שיח שנערך בנושא השתתפו מתאמת המאבק באנטישמיות של הנציבות קתרינה פון שורביין, היועץ לממשלת בריטניה בענייני אנטישמיות לורד ג'ון מאן, נציב ממשלת גרמניה לענייני אנטישמיות ד"ר פליקס קליין, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בארגון הציוני העולמי רחלי ברץ-ריקס וסגן השליח המיוחד למאבק באנטישמיות של משרד החוץ האמריקני ארון קיאק. את המושב הנחה הפרשן של הג'רוזלם פוסט לענייני העולם היהודי צביקה קליין.

נציב בנק ישראל פרופ' אמיר ירון קיים שיחה עם העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט יעקב כץ בנושא התחזית הכלכלית לישראל לשנת 2022. כץ שוחח גם עם איש העסקים והפילנטרופ סילבן אדמס בנושא עידוד השלום באמצעות הספורט ולאחר מכן קיים גם שיחה עם שרת הפנים איילת שקד. אישים נוספים שהשתתפו בשיחות במסגרת הוועידה הם יו"ר הארגון הציוני העולמי יעקב הגואל, איש העסקים ד"ר דייוויד דנגור, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ שתישא נאום במסגרת הוועידה, שר התקשורת יועז הנדל ואחרים.

על תפקידם של ארגונים יהודיים בשינוי המצב בשטח במהלך המלחמה באוקראינה דיברו נשיא הפדרציה היהודית של צפון אמריקה אריק פינגרהוט ונשיא הקונגרס היהודי היורו-אסיאתי חיים בן יעקב. את הוועידה חתמה שיחה על היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לבריטניה, בהשתתפות שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן, וסגן השגריר הישראלי בבריטניה אורן מרמורשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully