וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט, אביו של גלעד שליט, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 22:32

שליט, שזכור כמי שניהל את המאבק לשחרור בנו, שישב בשבי חמאס במשך יותר מחמש שנים, מת בגיל 68 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הלווייתו תתקיים מחר ביישוב מצפה הילה בו התגורר. חבריו סיפרו: "בחודשים האחרונים מצבו הורע דווקא אחרי שהיו לו ולכל המשפחה שנים של אור"

גלעד שליט עם נועם שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
שליט עם בנו גלעד ביום שחרורו/דובר צה"ל

נועם שליט, אביו של גלעד שליט, החייל שנחטף וישב בשבי חמאס במשך כחמש שנים, מת היום (רביעי) בגיל 68, אחרי שהתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן. הלוויתו תתקיים מחר ב-13:30 בבית העלמין ביישוב בו התגורר, מצפה הילה.

שליט עלה לכותרות כשניהל מאבק ארוך ועיקש למען שחרור בנו, שנפל בשבי חמאס ב-2006. אזרחים רבים תמכו בו ובמשפחתו בזמן המאבק, שבשיאו צעד שליט מביתו שבמצפה הילה ועד לבית ראש הממשלה בירושלים, שם הקים אוהל מחאה. כחלק מהמאמצים הבינלאומיים לשחרור בנו, נשא שליט נאום במטה האו"ם בניו יורק.

אחרי שחרורו ב-2011, שב שליט, יחד עם משפחתו, לאלמוניות מבחירה. "אפשר להגיד שעם חזרתו הביתה גלעד נולד מחדש", אמר לוואלה! שליט ב-2013.

במלחמת יום כיפור נהרג אחיו התאום של נועם, יואל. האחים התגייסו לצבא ב-1972, נועם לצנחנים ויואל לשיריון. יואל נהרג ביום הראשון של מלחמת יום כיפור. על שמו קראו נועם ואביבה שליט לבנם הבכור.
שליט היה שנים רבות חבר מפלגת העבודה ולאחר שבנו השתחרר מהשבי, עזב את עבודתו ארוכת השנים בחברת "ישכר" והחליט להתמודד בפריימריס של מפלגת העבודה, אך דורג במקום ה-39 בלבד ולא נבחר לכנסת.

אלדד יניב, שייצג את משפחת שליט כעורך דין בזמן המאבק לשחרור בנם כתב הערב כי שליט "הסתער על הצלת בנו בנחישות ובעקשנות וכשנטרקה הדלת נכנס מהחלון. אישיותו המופנמת היתה היפוכה של הבעירה הפנימית שבערה בו כל השנים עד שגלעד שוחרר. נועם הוא המהנדס הראשי של השחרור והאסטרטג והקמב"צ והחייל מספר 1. ולא נם ולא ישן עד שבנו שוחרר".

נועם שליט. יואב איתיאל
התמודד עם לוקמיה. שליט/יואב איתיאל

"אובדן גדול עם כאב גדול. ליבי כואב כאב עמוק עם אביבה והמשפחה, איתם עשיתי ימים רבים יחד", אמרה לוואלה! ארנה שמעוני, מפעילות "ארבע אימהות", שליוותה את המאבק לשחרורו של גלעד שליט. "בחודשים האחרונים מצבו הורע דווקא אחרי שהיו לו ולאביבה ולכל המשפחה שנים של אור עם החתונה של גלעד. זו מכה קשה ואני מאוד עצובה. הכרתי אותו ואת המשפחה במהלך שנות המאבק, כל אחד יכול היה לראות איזו התגייסות מלאה היתה לו ולהם סביב החזרתו של גלעד".

נועם שליט. יואב איתיאל
נועם שליט/יואב איתיאל

"הוא היה איש חכם מאד, דעתן מאד, אכפתי מאד וגם רגיש מאד, למרות שמי שלא הכיר אותו אולי לא ראה את זה", אמרה, "הוא ידע להיות חבר טוב. כשהמשטרה עצרה אותי הוא זה שהיה אכפת לו והוא מי שהתאמץ לצורך השחרור שלי".

היא הוסיפה, "זה מאד כאב לו שטענו נגדו שבגללו שיחררו רוצחים עם דם על הידיים. זה לא היה מוצדק וזה גם לא היה נכון. הם לא דרשו. הוא לא זה שקרא לכך. הוא חזר ואמר כל הזמן שצריך להחזיר את גלעד ואתם בממשלה תחליטו איך. גלעד היה בשבי חמש וחצי שנים והמאבק נמשך לא יותר משנתיים כשעד אז כל הזמן הוא ישב בשקט כי אמרו לו שזה יפריע ועדיף שישתקו. אני זוכרת כמה היה קשה לשכנע אותם שהמאבק צריך להיות מאבק ציבורי חזק מה שבדיעבד הוכיח את עצמו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully