וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בביקוש לרכישת נשק בעקבות גל הטרור: אלו התנאים להוצאת רישיון

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 12:42

מאז תחילת גל הטרור מספר הבקשות לרכישת נשק הוכפל. הסוחרים מתלוננים על כך שהתהליך לא פשוט, אך רשויות אכיפת החוק מזהירות מהקלות מפליגות. "מאז מאי האחרון יש טירוף בביקושים שלא זכור כמותו מעולם", אומר בכיר בפרקליטות המודאגת. מי זכאי לרישיון ומה התהליך להוצאתו?

בווידאו: מדריך להוצאת רישיון לכלי ירייה/צילום: משרד הפנים

כל גל טרור מביא לעלייה בביקוש לרכישת נשק. הסוחרים מתלוננים על כך שתהליך רכישת נשק בישראל אינו עניין פשוט ובמקביל ברשויות אכיפת החוק מזהירים מפני הקלות מפליגות בשל הסכנות הנלוות כתוצאה מתאונה, אובדן, גניבה, שימוש בנשק שברישיון לביצוע עבירות פליליות ובסכסוכים מחוץ לבית ובתוך המשפחה. "מאז מאי האחרון יש טירוף בביקושים שלא זכור כמותו מעולם", אומר בכיר בפרקליטות המדינה המודאגת.

מנתוני המשרד לביטחון הפנים עולה כי הביקוש לרישיון נשק השנה הינו פי 3.5 מהשנה שעברה. יותר מאלף בקשות חדשות הוגשו מאז תחילת מרץ, ובשבועיים האחרונים, מאז תחילת גל הטרור, נרשמה קפיצה של פי שניים בביקושים. בשבוע של בין 6.3 ל-13.3 התקבלו 324 בקשות חדשות, ואילו בשבוע האחרון התקבלו כבר 621 בקשות חדשות.

אקדח ניתן לקנות אצל אחד מכ-60 סוחרי נשק מורשים בישראל. אבל לפני שרוכשים נשק, יש צורך ברישיון שניתן על פי "תבחינים", ורק לאזרח או תושב קבע ששהה בישראל באופן רצוף במשך שלוש השנים הקודמות למועד הגשת הבקשה, ושהינו בריא על פי הצהרתו ואישור רופא. הגיל המינימלי לקבלת רישיון הינו 18 שנים, אך בכפוף לסיום שירות סדיר, ולבוגרי שירות לאומי של שנתיים הוא 21. לאזרח ישראל שלא שירת, הגיל המינימלי הינו 27 ולתושב קבע שלא שירת - 45.

אקדח גלוק מוצע למכירה בחנות guns-r-us בפיניקס, אריזונה. דצמבר 2012. רויטרס
עלייה בביקוש לרכישה בעקבות גל הטרור. אקדח, אילוסטרציה/רויטרס

לרכישת הנשק צריכה להיות מטרה מוגדרת ובמשרד לביטחון הפנים ממליצים לבצע בדיקת זכאות לרישיון לפני שמגישים את הבקשה, באמצעות מחשבון לבדיקת הזכאות הנמצא באתר המשרד. רישיון יינתן למי שלמשל הוכיח כי מרכז חייו מתקיים ביישוב אשר לגביו נקבעה זכאות על ידי משטרת ישראל או שהוא עובד ביישוב כזה, או שהוא מורה דרך מוסמך, חקלאי, וטרינר, מדביר, קב"ט, עובד מד"א, איחוד הצלה או זק"א עם ותק של שנה לפחות, וכד'.

גם שוטר או שוטר לשעבר, משרתי ובוגרי כוחות הביטחון, קצינים בצה"ל בדרגות סגן ומעלה, נגדים בצה"ל מדרגת רס"ר ומעלה ומקביליהם בכוחות הביטחון האחרים יכולים לקבל רישיון לנשק, וגם מי שמשרת או שירת ביחידה מיוחדת בכוחות הביטחון או בצה"ל ובמשטרה - וכן לוחמים עם הכשרת רובאי 07.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

גל טרור: תמונות מהפיגוע בבני ברק

ניב אהרונסון

רישיונות ניתנים גם לצורכי ספורט, צייד והדרכת ירי כמובן. כמו כן ניתן רישיון למי שמחזיק בכלי ירייה מושבת שניתן לו כמתנה, או כלי ירייה שניתן לו כירושה. במשרדי ממשלה שונים, כמו במשרד המשפטים, מורגשת לאחרונה עלייה ניכרת בביקוש לרישיון אצל נשים עובדות המשרד. משרד זה, כמו ארגונים אחרים, מוגדר בתקנות כ"מפעל ראוי" לצורך הענקת רישיון נשק לעובדיו.

אחרי שממלאים בקשה, לה מצרפים מסמכים באתר המשרד לביטחון הפנים, מקבלים מסרון המאשר את קליטת הבקשה, שאחריו יתקבל מסרון עם קישור לקביעת ראיון אישי בלשכת רישוי. קבלת אישור מותנה אחרי מעבר בהצלחה של הריאיון האישי. משלמים אגרה, רוכשים כלי ירייה מבצעים הכשרה במטווח ומקבלים את הרישיון המגנטי הנכסף.

  • עוד באותו נושא:
  • נשק
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully