וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנפיים שבורות" גרף 3 פרסים בפסטיבל ברלין

כתב וואלה! חדשות

16.2.2003 / 0:02

הפרסים, ביניהם חביב הקהל ופרס התאחדות בתי הקולנוע הבינלאומית, ניתנו במסגרת הלא תחרותית; הבמאי ניר ברגמן זכה לשבחים מהשופטים; שני סרטים ישראלים נוספים זכו בפרסים

סרטו של הבמאי ניר ברגמן, "כנפיים שבורות", גרף אתמול שלושה פרסים במסגרת הפנורמית של פסטיבל הקולנוע בברלין. הסרט זכה בשלושת הפרסים למרות שלא השתתף בקטגוריה התחרותית, בה משתתפים סרטים בהקרנת בכורה בלבד. "כנפיים שבורות" הוצג כבר בפסטיבל טוקיו וזכה בפרס הראשון "גרנד פרי", ולכן לא נכלל בקטגורייה זו. כמו כן הוא גרף את רוב הפרסים בטקס האוסקר הישראלי.

המסגרת הפנורמית של הפסטיבל, מציגה את סרטי האיכות שיוקרנו במהלך השנה הקרובה באירופה. הקטגוריות בהן זכה הסרט: פרס חביב הקהל בקטגוריית פנורמה. הפרס הוא פסל ברונזה של הפסל הוברטוס ברנד, ויוענק על ידי המגזין "Tip" היוצא לאור בברלין ותחנת הרדיו Eins.

הפרס השני בו זכה הסרט הוא פרס ההתאחדות הבינלאומית של בתי הקולנוע. הפרס ניתן לסרט בזכות "עבודת הבימוי המדוייקת של הבמאי ובימוי השחקנים הרגיש שלו".

הפרס השלישי הוא של הכנסיות הפרוטסטנטיות והקתוליות. פרס זה הוא החשוב ביותר במסגרת הפנורמית ומעניק ליוצריו 2,500 יורו. השופטים שיבחו בהחלטתם את כשרונו של הבמאי בהצגת החוויות האנושיות והערכים האנושיים בסרט.

במהלך הפסטיבל מכר מפיק הסרט, אסף אמיר, את זכויות הפצת השידור בצפון אמריקה לחברת "סוני קלאסיקס" שהיא חברת בת של "סוני אינטרטיינמנט", מפיצת הסרטים "דבר אליה" ו"הכל אודות אמא", סרטיו המצליחים של הבמאי הספרדי, פדרו אלמדובר. ברגמן חזר לישראל בתום הקרנת הסרט אך נקרא על ידי הנהלת הפסטיבל לחזור לברלין לשם קבלת הפרסים.

הילדים בחרו - "מיס אנטבה"

כתב "הארץ", גואל פינטו מוסיף:

שני סרטים ישראלים נוספים שהשתתפו בקטגוריות השונות זכו בפרסים שוליים. "אנדרדוג", סרטו הקצר של ערן מירב, זכה בציון לשבח בקטגוריית הסרטים הקצרים. "מיס אנטבה", סרטו העלילתי של עומרי לוי, שהתחרה במסגרת סרטי הילדים, זכה בפרס דב הזכוכית - פרס המוענק על ידי חבר שופטים של 11 ילדים בני 11 עד 14.

פרס דב הזהב, המוענק לסרט הטוב ביותר שהוצג במסגרת התחרות, הוענק לסרט "בעולם הזה" של הבמאי הבריטי מייקל וינטרבוטום ("אנשי המסיבות"). הסרט מלווה את גורלם של שני פליטים אפגניים במחנה פליטים בפקיסטן. הסרט עוקב אחריהם בחלומם לחיים טובים יותר במערב, ובמסעם המפרך והמייגע ללונדון.

פרס דב הכסף, מקום שני בתחרות, הוענק ל"אדפטיישן" של ספייק ג'ונז ("להיות ג'ון מלקוביץ'"), שגם מועמד ל-4 פרסי אוסקר. פרס דב הכסף לבמאי הטוב ביותר הוענק לצרפתי פטריס שרו ("אינטימיות"), על הסרט "האח שלו". פרס דב הכסף לשחקנית הטובה ביותר הוענק באופן מפתיע לשלוש שחקניות: ניקול קידמן, מריל סטריפ וג'וליאן מור, על משחקן ב"השעות" של סטיוון דאלדרי. פרס דב הכסף לשחקן הטוב ביותר הוענק לסאם רוקוול ("גרין מייל"), על משחקו ב"וידויים של מוח מסוכן", סרטו הראשון כבמאי של ג'ורג' קלוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully