וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העומסים בנתב"ג: עיכוב בקבלת תוצאות בדיקות הקורונה לשבים ארצה

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 17:09

בשל מספר הנוסעים הרב, זמן קבלת תוצאת הבדיקה התארך מ-10 שעות בממוצע ליותר מ-14, מה שמאריך את הבידוד לשבים מחו"ל. החשש הוא שמשך הזמן עלול להתארך עוד יותר במהלך פסח, אז מספר הנוסעים בנתב"ג צפוי כמעט להכפיל את עצמו - ורבים יצאו מהבידוד בטרם קיבלו תשובה שלילית

בווידאו: הקלות לשבים מחו"ל - הבידוד למחוסנים יקוצר/צילום: רויטרס

בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה וההקלות בהגבלות על הטסים, ישראלים רבים פוקדים את נמל התעופה בן גוריון והעומסים הכבדים כבר מורגשים. נוסעים ששבו לישראל מדווחים כי העומס מתבטא גם בהתארכות משך זמן קבלת תוצאת בדיקת הקורונה בנחיתה בארץ, בה מחויבים כל השבים לפי הנחיות משרד הבריאות. על פי הנתונים, תוצאת הבדיקה מתקבלת אחרי יותר מ-14 שעות, כשבעבר הממוצע היה עשר שעות.

על פי הנחיות משרד הבריאות, על כל השבים מחו"ל, בין אם מחוסנים ובין אם לא, תושבי ישראל או תיירים, לבצע בדיקת קורונה עם נחיתת המטוס בנמל התעופה, ולחכות בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות - הקצר מבניהם. המשמעות של התארכות קבלת התוצאה היא שרבים יהיו בבידוד מיותר.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021/ראובן קסטרו

על רשות שדות התעופה, החודש צפויים לעבור בנתב"ג כמיליון נוסעים, בחודש אפריל הקרוב ובחג הפסח הכמות צפויה כמעט להכפיל את עצמה עם כ-1.7 מיליון נוסעים שיעברו בנתב"ג. במידה והתחזיות יתממשו, זמן קבלת התשובה צפוי להתארך אף יותר וקיים חשש שרבים יצאו, על פי חוק, אחרי 24 שעות בעודם חיוביים לקורונה.

מחברת פמי פריום שזכתה במכרז על הפעלת מתחמי הקורונה בכל מעברי הגבול של ישראל נמסר: "חברת פמי, המובילה בתחום טכנולוגיות בריאות והמפעילה את מתחם הבדיקות בנתב"ג , מחוייבת כיום למתן תשובות לנוחתים בתוך 30-24 שעות. בפועל, מרבית התשובות מתקבלות בתוך 12-24 שעות ולעיתים אף פחות.

בנוסף, פמי משקיעה מאמצים רבים לקראת המעבר לעבודה בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות, עם תגבור מערכות המחשוב והגדלת היקפי הצוותים כדי לעמוד בביקושים, לאור העליה הדרמטית בהיקף הנוסעים הצפויה במהלך חופשת הפסח. על פי תנאי המכרז החדשים המחיר לבדיקה יופחת משמעותית והתשובות לנוחתים יהיו תוך 13שעות ולא יותר מ 24 שעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully