וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן הורה לחברות תעופה שלא להעלות נשים ללא ליווי גבר

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 14:33

שני גורמים אמרו כי הארגון עדכן את חברות התעופה על ההגבלות החדשות, התקפות לטיסות פנימיות ובינלאומיות. לא ברור אם יהיו החרגות במצבי חירום או לנשים עם אזרחות כפולה. בטליבאן גם נסוגו מהבטחתם לאפשר לנערות ללמוד בתיכונים, וארה"ב ביטלה בתגובה מפגש עם נציגיו

נשים בתור לחלוקת לחם בקאבול, אפגניסטן, 31 בינואר 2022. רויטרס
ההבטחות של טליבאן לשינוי לא התממשו. נשים בתור לחלוקת לחם בקאבול, ינואר/רויטרס

טליבאן הבהיר לחברות תעופה באפגניסטן כי נשים לא יכולות לטוס בטיסות פנימיות או בינלאומיות ללא ליווי של גבר - כך אמרו היום (ראשון) שני מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת אחרי שהארגון, השולט על אפגניסטן, נסוג מהתחייבות קודמת שלו לפתוח את התיכונים לנערות, בהחלטה שזעזעה אפגנים רבים וזכתה לגינויים של ארגוני סיוע וממשלות זרות. בעקבות המהלך, ארצות הברית ביטלה פגישה מתוכננת עם נציגים מטליבאן שהייתה אמורה לעסוק בסוגיות כלכליות חשובות.

המקורות, שדיברו בעילום שם בשל סיבות ביטחוניות, אמרו כי המשרד לקידום המוסר ולמניעת החטא - המשמש מעין משטרת מוסר של טליבאן - שלח אתמול מכתב לחברות התעופה, שבו עדכן אותן על ההגבלות החדשות. לדבריהם, נשים ללא ליווי שכבר רכשו כרטיסי טיסה יורשו לטוס היום ומחר. הם הוסיפו כי כמה נשים עם כרטיסי טיסה שהגיעו אתמול לנמל התעופה בקאבול לא הורשו לטוס.

גורמים רשמיים בטליבאן טרם הגיבו על הנושא. דובר של הממשל אמר לאחרונה כי נשים הטסות לחו"ל יצטרכו לליווי של קרוב משפחה זכר.

בטליבאן טענו כי הם השתנו מאז שלטונם הקודם, שנמשך מ-1996 עד 2001 ושבמסגרתו המשטר אסר על נשים ללמוד, לעבוד או לצאת מהבית ללא ליווי של בן משפחה. בארגון אמרו כי הם מאפשרים לנשים לממש את זכויותיהן בהתאם לחוקי השריעה והתרבות האפגנית.

עם זאת, סגירת התיכונים לצד הגבלות על נשים עובדות והדרישה מליווי נשים בטיסות גררו ביקורת מצד אפגניות וארגוני זכויות אדם. טרם ברור אם טליבאן יאפשר חריגות כלשהן, כמו לדוגמה במצבי חירום או לנשים שאינן חיות עם קרובי משפחה במדינה או לנשים זרות עם אזרחות כפולה.

טליבאן כבש את הבירה קאבול והדיח את הממשלה הפרו-מערבית באוגוסט, אך הקהילה הבינלאומית טרם הכירה רשמית בממשל שלו. אפגניסטן נמצאת בעיצומו של משבר הומניטרי חריף בשל הקיצוץ החד בסיוע המערבי למדינה שחוותה שני עשורים של מלחמה עד לנסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully