וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר אלנבי: רוב החוזרים ממכה נכנסו לישראל

15.2.2003 / 11:28

3,500 מתוך 4,500 הערבים הישראלים שחזרו מהחאג' במכה נכנסו הלילה לארץ; רשות שדות התעופה: האנשים היו תחת קורת גג והיתה מסעדה פתוחה במקום; הלילה צפויים לעבור 5,000 פלסטינים

סמנכ"ל רשות שדות התעופה מנחם זליחובסקי אמר היום כי 3,500 מתוך 4,500 ערבים ישראל שחזרו מהחאג' במכה, נכנסו הלילה לישראל דרך מעבר הגבול בגשר אלנבי. זליחובסקי אמר בראיון לקול ישראל כי למרות הטענות, היו האנשים כל העת תחת קורת גג והיתה מסעדה פתוחה במקום. הוא אמר כי אינו יכול להשתחרר מהתחושה שהטענות של הערבים "נובעות משיקולים אחרים ולא משיקולים מהותיים".

זליחובסקי הוסיף כי עולי הרגל הגיעו לגשר אלנבי בלא תיאום. לדבריו, כבר לפני זמן רב סוכם עם אגודות עולי הרגל והירדנים כי שובם של העולים לרגל יחל היום בשמונה בבוקר, ויימשך שתי יממות. כ-10,000 ישראלים ופלסטינים צפויים לשוב לארץ ממסע העלייה לרגל בסעודיה. היום בלילה תתחיל כניסתם של 5,000 פלסטינים.

אתמול המתינו אלפי עולי רגל ערבים ישראלים במעבר הגבול גשר אלנבי שבתחומי ירדן. ריאן כאמאל, ראש מועצת כפר ברא לשעבר, הנמצא בין הממתינים, ביקש לשלוח למקום בדחיפות אמבולנסים, שיפנו שלוש נשים הנמצאות במצב קשה. הוא ביקש שישראל תפתח את המעבר לאלתר, שכן מצבם של הממתינים מחמיר והולך, ורבים מהחוזרים מטקס החאג' במכה ממשיכים להגיע למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully