וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקדם את עצמו במקום לקדם את העיר": ראש העיר י-ם פרסם סרטון למרתון - והסיר אותו

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 18:48

בסרטון, שעלותו מוערכת בעשרות אלפים, משה ליאון רץ ברחבי העיר ונפגש עם ידוענים שמעודדים אותו: "משה משה, בסוף העבודה משתלמת". סיעת האופוזיציה העירונית הגישה עתירה ובה טענו כי הסרטון מהווה תעמולה ו"מפאר את ליאון". עיריית י-ם: "החלטנו להסיר את הסרטון מיוזמתנו"

בווידאו: סרטוני תדמית של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון/צילום: עריית ירושלים

עיריית ירושלים הסירה סרטון פרסום למרתון העירוני מהרשתות החברתיות, אחרי שורה של הפקת סרטונים בעלות מאות אלפי שקלים בכיכובו של ראש העיר משה ליאון.

מדובר בסרטון פרסום עבור מרתון ירושלים בו מוצג ראש העיר משה ליאון כפרזנטור של האירוע, במסגרתו הוא רץ ברחבי העיר ונפגש עם ידוענים שונים כמו דני רופ והשחקן קובי מאור המעודדים אותו להמשיך ולרוץ. "ראש העיר בסוף העבודה משתלמת", ראש העיר אין כמו לרוץ בירושלים אוויר צלול כיין". וכן ילדים בקריאות תמיכה "משה משה, משה". לפי עתירה שהגישו בסיעת האופוזיציה העירונית "התעוררות" באמצעות הוגשה עו"ד מתן גוטמן ואריאל מרנס נכתב: "הסרטון מעמיד את מר ליאון במרכז, תוך פיאור דמותו, כאדם שרץ ברחבי העיר. כמו כן, חלק מהמסרים של הידוענים הם בעלי משמעות כפולה ששולחת מסר גם לתפקודו המקצועי של מר ליאון כראש העיר כמו "העבודה משתלמת" וחשיבותה של "אסטרטגיה".

בסיעה טענו כי הסרטון, שהפקתו מוערכת בעשרות אלפי שקלים, מהווה תעמולת בחירות ודרשו להסיר מהרשת. בתום דיון בבית המחוזי ירושלים בשבתו כוועדת הבחירות האזורית יהודה סוכם כי הסרטון בו מככב ראש העיר ליאון יוסר מעמודי הפייסבוק והרשתות החברתיות של העירייה. זו אינה הפעם הראשונה בה העירייה מפיקה סרטונים בעשרות ומאות אלפי שקלים בהם מככב ראש העיר מכספי התושבים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בסרטון ממרתון ירושלים. אלטרנטיבה 1, אתר רשמי
"גדולי הזמר בליל הסדר של משה ליאון". ליאון/אתר רשמי, אלטרנטיבה 1

לקראת חג הפסח וחג הסוכות 2021 עיריית ירושלים הפיקה קליפ מוזיקלי עם שירי החג, עם גדולי הזמר החרדי חסידי. אך לצד הזמרים המוכרים כיכב ראש העירייה משה ליאון, והסרטון במימון עיריית ירושלים הפך לסרטון אישי. בכל מיני אירועים מצולמים סרטונים לרשתות החברתיות והגיוני שראש העיר יצולם ויופיע בהם, אך בסרטונים המדוברים מותגו תחת ראש העירייה משה ליאון.

כך למשל, בחג הסוכות האחרון פורסם סרטון תחת הכותרת: "סוכות מירושלים - וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ: ענקי הזמר המזרחי והחסידי בסוכתו של ראש העיר משה ליאון". הסרטון צולם באולפן ולא בסוכתו של ליאון. בסרטון ליאון יושב במרכז חבורת הזמרים, ששרים מחרוזת שירים חסידיים. בסרטון שצולם לקראת פסח, "ליל הסדר מירושלים - צפו בהפקת הענק: גדולי הזמר בליל הסדר של משה ליאון" נראה ליאון יושב בשולחן לצד ילדים וזמרים חסידיים השרים את שירי ליל הסדר.

העלות של הסרטונים מעלה אף היא סימני שאלה. העלות של הפקת הסרטון לחג הסוכות הגיעה לסכום של 248 אלף שקלים. עיריית ירושלים סירבה למסור לוואלה! את עלות הסרטון שהופק לחג הפסח, אך מאחר ומדובר באורך סרטון זהה - 11 דקות, ואותה חברת הפקות, ניתן להעריך כי מדובר בסכום דומה. מפיקים המעורים בעולם ההפקות אמרו לוואלה! כי מדובר בסכומים גבוהים מאד ביחס למקובל בענף להפקת סרטון מוזיקה.

עוד בוואלה!

מרתון ת"א: בן 30 התמוטט ונפגע באורח קשה; דרכים רבות חסומות

לכתבה המלאה
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בסרטון ממרתון ירושלים. אלטרנטיבה 1, אתר רשמי
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בסרטון ממרתון ירושלים/אתר רשמי, אלטרנטיבה 1

נדגיש כי עיריית ירושלים מבקשת מדי שנה מהממשלה תקציב איזון מיוחד, "מענק הבירה", שעמד בשנה האחרונה על 882 מיליוני שקלים, והעיר מדורגת 3 בדירוג החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

חבר המועצה אדיר שוורץ, (התעוררות) אמר: "לצערי, ראש העירייה שוב מקדם את עצמו במקום לקדם את ירושלים, אני מצר על כך שהכסף של תושבי ירושלים, העיר עם הארנונה הגבוה בארץ, מנוצלים לצרכים פוליטיים של ליאון. העתירה שהגשנו נועדה לעצור את בזבוז כספי הציבור. אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר לטובת תושבי העיר".

עו"ד תומר נאור, היועץ המשפטי לתנועה לאיכות השלטון: "אנחנו נמצאים כשנה וחצי לפני הבחירות לרשויות המקומיות, ודומה כי חלק מראשי הערים החלו לחמם מנועים ולצאת לדרך בתעמולה אסורה. נזכיר כי הפסיקה קבעה את מבחן האפקט הדומיננטי, שבודק כמה משתנים שנועדו להשפיע על הבוחר הפוטנציאלי, ובהם זהות הגורמים המופיעים בסרטון ומידת הדומיננטיות שלהם בו. אין ספק כי סרטון הממומן מכספי ציבור, וממוקד באופן ישיר בראש העיר המופיע בשמו ובפניו, תחת הכותרת "מארח בסוכתו" מקיים את תנאי מבחן זה. אנו קוראים לכלל המועמדים ברשויות המקומיות לנקוט משנה זהירות בשימוש בכספי ציבור לקיום תעמולת בחירות אסורה".

מהעירייה נמסר: "בדיון שהתקיים הבוקר, לא קיבל השופט את הבקשה של סיעת התעוררות ולא פסק לטובתה. להיפך, ההחלטה היחידה שהתקבלה בדיון, היא כי השאלה המשפטית שבמחלוקת, תלובן רק בעתיד ולא כעת לפני המרתון, כפי שביקשה סיעת התעוררות. על מנת להימנע מרעשי רקע טורדניים שיפריעו לאירוע המרכזי והוא המרתון, וגם לאור העובדה כי היום נסגר הרישום למרתון, החליטה עיריית ירושלים, באופן וולונטרי ומיוזמתה, להסיר מאוחר יותר הערב את הסרטון מהרשתות החברתיות. כל אמירה אחרת היא בגדר סילוף האמת לצרכים פוליטיים. עיריית ירושלים מזמינה את הציבור הרחב להמשיך ולהירשם לריצה במקצים השונים של המרתון שיתקיים ביום שישי הקרוב ומזמינה את כל התושבים לחגיגת ספורט ססגונית ומהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully