וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפיגוע בבאר שבע: חשד לניסיון הצתת מסגד בשומרון

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 14:41

כוחות הביטחון נכנסים לכפר זיתא כדי לאסוף ממצאים. על קיר המסגד רוססה הכתובת "יהודים לא שותקים כשאנחנו נרצחים". בתיעוד מהכפר מכמס, נראים אלמונים רעולי פנים מנפצים שמשות של כמה רכבים וזורקים אבנים

חשד לפשע שנאה: אלמונים ניסו להצית הלילה (חמישי) מסגד בכפר זיתא שבשומרון. על קיר המסגד רוססה בעברית הכתובת "יהודים לא שותקים כשאנחנו נרצחים". כוחות הביטחון נכנסו לכפר כדי לאסוף ממצאים בנוגע לאירוע. זאת, לאחר הפיגוע בבאר שבע, שבו נרצחו ארבעה ישראלים.

בד בבד, רעולי פנים תועדו בכפר מכמס כשהם מנפצים שמשות של כמה כלי רכב בעזרת אלות ומיידים אבנים. כתובות נאצה רוססו על ביתם. בכפר אל-בירה הושחתו חמישה כלי רכב.

אלמונים ניסו להצית מסגד וריססו כתובות נאצה בכפר זיתא. מועצת זיתא, אתר רשמי
"יהודים לא שותקים כשאחינו נרצחים", כתובת הנאצה בשומרון/אתר רשמי, מועצת זיתא

אתמול, הובאו למנוחות ארבעת הנרצחים בפיגוע, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק, מנחם יחזקאל ודוריס יחבס. אלפי קרובים, חברים מכרים ואזרחים הגיעו לבתי העלמין כדי ללוות אותם בפעם האחרונה.

אפרת בת 12, בתה של לורה, ספדה לה: "לעולם לא אשכח אותך, את תהיי בלב שלי, היית הכי טובה בשבילי. אשמור על האחים תמיד. אראה להם את החינוך שאת נתת לי. אני אוהבת אותך, את הגיבורה שלי".

אחיו של מנחם, יפתח, ספד לו: "קשה לי לעמוד פה היום להספיד את אחי היקר. אנחנו המומים וכואבים לעמוד כאן ולהיפרד ממך. נרצחת על ידי בן עוולה בגלל היותך יהודי. עלינו מהודו והגענו לבאר שבע ב- 1963 ומאז אנחנו פה. גרנו במעברת באר שבע. ההורים חינכו אותנו על אהבת ארץ ישראל והמסורת היהודית. הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. אימא שלנו הלכה מאיתנו לפני ארבע שנים ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עליך. אתמול לא הצלחנו לשמור עליך. נלקחת מאיתנו באכזריות".

בעלה של דוריס אמר בלוויה: "אני והילדים מבקשים ממך סליחה, לא נשכח אותך בחיים. תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו. מבטיח לך שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת, תשמרי עלינו מלמעלה, אוהב אותך".

הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח גם הוא בפיגוע הדקירה בעיר. הרב ניהל במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד', בו סעדו מדי יום קשישים רבים ונזקקים. השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד עם הרב קרביצקי, ספד לו בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully