וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים על ארבע: כ-40 חיות מחמד הגיעו עם העולים שברחו מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 20:31

עד היום קלט משרד העלייה והקליטה כ-7,500 עולים אוקראינים שברחו מהמלחמה במדינתם. אלו שהחליטו לא להשאיר את חיות המחמד שלהם מאחור, הגיעו עימם לנתב"ג, שם נרשמו החיות על פי החוק והפכו לאזרחי ישראל. "הילדים שלי איבדו הכול, נשאר להם רק אותי, הכלב והאוגרים"

מאז החלה המלחמה באוקראינה קלט משרד העלייה והקליטה כ-7,500 עולים. בין הבאים היו גם עולים על ארבע - בעליהם, שנמלטו משדה הקרב בקייב, אודסה, מריופול וערים נוספות, החליטו לקחת את חיות המחמד שלהם אל המסע לגבול פולין או מולדובה, ומשם, עשו את כל הדרך מרובת הקשיים עד לישראל.

מנתוני משרד העלייה והקליטה, עד כה עלו כ-40 בעלי חיים וביניהם כלבים מסוגים שונים, חתולים ואוגרים. לעולים חיכה בשדה התעופה אוכל לכלבים וחתולים והם נרשמו על פי חוק משרד החקלאות לישראל. אומנם העולם טרם קיבלו תעודת עולה, אך החתולים והכלבים שלהם הם כבר אזרחי ישראל.

"הילדים שלי איבדו הכל - את החברים שלהם, את בית הספר, את החוגים שלהם. הכל. נשאר להם רק אותי, את הכלב ואת האוגרים", סיפרה על סף דמעות דריה פולישוק, אם לשניים שעלתה ביום שלישי לישראל יחד עם שני ילדיה, בת ה-12 ובן ה-8, הכלב של המשפחה ושני האוגרים שלהם. את בעלה נאלצה להותיר מאחור, לאחר שגויס לצבא האוקראיני.

עולים מאוקראינה. לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה, אתר רשמי
כ-40 בעלי חיים עלו עם בעליהם לישראל. עולים בנתב"ג/אתר רשמי, לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה

"גרנו בקייב עד המלחמה. כשהיא פרצה, ארזנו מהר ויצאנו לנסיעה של 15 שעות ובה היו שלוש עצירות בלבד של עשר דקות כל אחת. היה קשה, ובמיוחד עם הכלב שלא יכל לשבת כל הזמן באותו המקום, והוא כמו ילד שלישי שלי", המשיכה דריה. "בגבולות קייב נציגי הממשלה אמרו שאין בעיה עם חיות המחמד - לא עם הכלב ולא עם האוגרים".

בסוף הנסיעה הארוכה הם הגיעו לקישינב, מולדובה, שם נציגי הסוכנות היהודית אמרו להם שתוך יום-יומיים יעלו למטוס, אולם בפועל היה עליהם להמתין שבוע ויומיים. "האנשים המולדוביים טובים מאוד. הם אירחו אותנו למופת. בשבוע הזה התארחנו במלון קטן בכפר קטן ליד קישינב, ובו המקומיים סיפקו לנו את הכל. אחרי שבוע נפגשנו עם יועץ שעזר לנו למלא את מסמכי העלייה, וכבר באותו היום אמרו לנו שאנחנו יוצאים לטוס".

עולים מאוקראינה. לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה, אתר רשמי
עולים עם כלבם בנתב"ג/אתר רשמי, לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה

אולם, המסע עם הכלב והאוגרים לא תם. "בשדה התעופה, הבחורה שחילקה את כרטיסי הטיסה ראתה את האוגרים ואמרה שהם לא יכולים לעלות למטוס. למה כלב כן ואוגרים לא? היא אמרה לנו לתת אותם למישהו. למי ניתן? בסוף הצלחנו לשכנע אותה שתיתן לנו לעלות איתם כי הם האוגרים של הילדים שלי, ואם הם יאבדו גם אותם זה יהיה להם עצוב וקשה. אלו החברים הקטנים של הילדים שלי".

לאחר שתסיים את תהליך הקליטה הראשוני בנתב"ג, משפחת פולישוק תיסע לחיפה להתגורר ולהתאקלם בביתה של אימו של האב. לדבריה דריה, היא ומשפחתה חשבו על עלייה, אולם הדבר לא תוכנן לשנים הקרובות. עובדה זו בנוסף לעובדה שבעלה נותר באוקראינה, אינה מקלה עליה, אך היא מתנחמת בכך שרוב המשפחה, כולל האוגרים והכלב נשארה שלמה.

עולים מאוקראינה. לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה, אתר רשמי
"רואים הטבה ברוחם של עולים שעלו עם חיית המחמד שלהם". עולים בנתב"ג/אתר רשמי, לירון כהן פור, משרד העלייה והקליטה

בנוסף להובלה בקליטת העולם מאוקראינה, מושב גורן בגליל המערבי מוביל גם בקליטת בעלי החיים - ביישוב נקלטו מרבית בעלי החיים שהגיעו ארצה. מעל ל-30 כלבים וחתולים נקלטו וטופלו על ידי חברי המושב והמרכז המארח שם.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה כי "הסיפור של משפחת פולישוק הוא סיפורם של משפחות רבות אשר עלו חסרות כל, אך אינן ויתרו על חיית המחמד בבריחתם הקשה וזה מחמם את הלב. משרד העלייה והקליטה מחכה לבעלי החיים בשדה התעופה עם מזון ויתר צורכיהם, ואנחנו רואים הטבה ברוחם של עולים שמעבירים את ימי הקליטה וההתאקלמות עם חיית המחמד שלהם. ברוכים הבאים לעולים החדשים על ארבע!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully