וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ניסיונות לבלום את ההצעות: העבודה אישרה שינויים בחוקת המפלגה ובהרכבי הגופים שבה

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 20:07

ועידת העבודה הצביעה מרחוק על שורה של שינויים שמקדמת השרה מרב מיכאלי. בין השינויים שאושרו, צירוף 350 צירות חדשות לגוף הבוחר העליון של המפלגה, צירוף חברים מטעם מיכאלי למוסדות המפלגה והעברת חלק מסמכויות הוועידה ליו"ר. מזכ"ל המפלגה ניסה לבלום את המהלך

בווידאו: השרות מיכאלי וזנדברג מגיבות על סערת שטרן וגריסת התלונות/צילום: ערוץ הכנסת

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (חמישי) את כל הצעותיה של יו"ר המפלגה מרב מיכאלי לשינויי חוקה, דחיית בחירות במוסדות הפנימיים, וצירופים של חברים מטעמה לוועידה ולמוסדות. מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני שמהווה אופוזיציה פנימית למיכאלי במפלגה, הצליח לגייס כ40-44% מהצירים הוועידה להתנגד להצעות, אך היא קיבלה גיבוי מכל השרים והח"כים במפלגה וכ-53% מהצירים והעבירה את כל הצעותיה.

במסגרת הנושאים שעליהם הצביעו חברות וחברי הוועידה היו סעיף על מתן מחסה בישראל לפליטות ופליטים מאוקראינה, סעיף שוויון מגדרי לצירוף 350 חברות מפלגה מטעמה של מיכאלי כצירות הוועידה, וסעיף על דחיית הבחירות למוסדות המפלגה. בנוסף הוועידה אישרה תיקון לחוקת המפלגה כך שתוטל אגרת סף בתנאי להליכים משפטיים במוסד לבירור עתירות, ועוד תיקון שיסמיך את יו"ר המפלגה, במקום את הוועידה, להכריז על משאלי מתפקדים בעניינים מהותיים.

טרם ההצבעה, מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני שטען כי ההצעות של מיכאלי הן "אנטי דמוקרטיות שיהפכו את העבודה מתנועה דמוקרטית למפלגת יחידה". חרמוני, שנחשב למקורב ליו"ר הקודם עמיר פרץ, מתנגד כמעט לכל המהלכים של מיכאלי מאז שנבחרה בשנה שעברה. בוועידה הקודמת שהיא כינסה - הוא הצליח לגייס 48% מצירים להתנגד להצעותיה, אבל לא מספיק בשביל לבלום אותם. גם לקראת הוועידה הנוכחית חרמוני פעל לגייס מתנגדים במאמץ לבלום אותה.

ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה,פריימריז של מפלגת העבודה,גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"הצעות מיכאלי הן אנטי דמוקרטיות". חרמוני/ראובן קסטרו

"הוכחנו היום שהמהות, הערכים והחזון מנצחים כל פוליטיקה קטנה", אמרה מיכאלי. "היום, כשאנחנו מציינות ומציינים שנה לבחירות, מפלגת העבודה חזקה, מתחדשת והופכת את עצמה להיות חזרה מפלגת שלטון אמיתית. יש מי שמנסים לחבל במאמצים שלנו, מקומם כנראה במפלגות אחרות".

למרות שהוסרו רוב מגבלות הקורונה, והרבה מפלגות שבו לפעילות מפלגתית סדירה, הוועידה, בה חברים קרוב ל-4000 צירים, התכנסה מרחוק וההצבעה נערכה באמצעים דיגיטליים. לחברי הוועידה הופץ סדר יום, שנפתח עם הצהרה דקלרטיבית של המפלגה בנוגע לפליטים מאוקראינה, ועוד חמש הצעות לשינויים פנימיים.

בנוסף לצירוף הצירות החדשות לוועידה, בנימוק של יצירת שוויון מגדרי, מיכאלי ביקשה לאשר מינוי של חברים וחברות מטעמה למוסדות אחרים של המפלגה. במקביל, היא הביאה להצבעה הצעה לדחיית הבחירות המתוכננות למוסדות המפלגה - עד שתסתיים עבודה של צוות פנימי שהקימה בנושא. שינוי נוסף שהיא מקדמת הוא תיקון חוקת המפלגה בנוגע לפניה להליכים שיפוטיים, שיקבע חובת תשלום אגרה כתנאי להגשת - עתירה למוסד לבירור עתירות, ותיקון חוקה נוסף נוגע לקיום משאלי מתפקדים בנושאים מהותיים: עד היום הסמכות להכריז על משאל מתפקדים היתה של הוועידה וכעת היא תועבר לסמכות היו"ר. חרמוני טוען שההצעות של מיכאלי הן "השתלטות אנטי-דמוקרטית שיהפכו את העבודה למפלגת נישה פרטית שמשרתת אדם אחד".

באופן מסורתי, כל יושבי הראש של מפלגת העבודה מבצעים שינויים פנימיים במוסדות ובחוקה עם כניסתם לתפקיד: כמעט תמיד הם נתקלו בהתנגדות פנימית מסוימת וקשיים בגיוס רוב בוועידה, אך בדרך כלל - הוועידה מאשרת בסופו של דבר את הצעות היו"ר ואין בזיכרון הקרוב מקרה בו הוא נכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully