וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בפוריידיס: אדם נהרג ושניים נפצעו בינוני באירוע ירי

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 22:20

צוות מד"א קבע את מותו של הצעיר בן ה-25 בזירה, סאלח אבו שהאב, ופינה שני פצועים בני אותו גיל לבית החולים הלל יפה בחדרה. האירוע התרחש בזמן שראש הממשלה כינס את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית

בווידאו: חשד לרצח: בן 25 נורה למוות בפוריידיס/צילום: שירותי הצלה מד"א
סאלח עוליקה אבו שיהאב, צעיר בן 25 שנהרג בירי בפוריידיס. באדיבות המשפחה
סאלח אבו שהאב/באדיבות המשפחה

אדם נהרג הערב (רביעי) ושניים נפצעו בינוני באירוע ירי בפוריידיס. שם ההרוג הוא סאלח אבו שהאב, והוא בן 25, ומוכר למשטרה. האירוע התרחש סמוך לכניסה הצפונית לכפר, זאת בזמן שראש הממשלה נפתלי בנט כינס את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. לפי נתוני מרכז "אמאן" למאבק באלימות, מדובר בקורבן ה-19 בחברה הערבית מתחילת השנה.

צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו של אבו שיהאב בזירה, והעניק טיפול לשני פצועים, גם הם כבני 25, ופינה אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה. בעקבות האירוע, בכפר הוכרזה שביתה כללית למחר, במסגרתה ישבתו גם בתי הספר.

בכפר סיפרו כי אבו שהאב עמד ברחוב עם חבריו סמוך לכניסה הצפונית של הכפר כשלפתע הגיח לעברם אלמוני, וירה בו בראשו וכן בשני החברים שעמדו לצידו. לאחר מכן, הסתלק האלמוני מהמקום, ועשרות סקרנים התגודדו שם. בעקבות המקרה, המשטרה כינסה הערכת מצב בראשות מפקד מרחב מנשה ניצב משנה איתן מנשה.

ניידת מחוץ לביתה של תושבת חדרה בת 90 שנמצאה ללא רוח חיים, 12 באוקטובר 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
אדם נהרג ושניים נפצעו בינוני/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

"זה אסון", אומר לוואלה! אימן מרעי, ראש המועצה המקומית פוריידיס, "אנחנו לא כפר גדול, מדובר בצעיר בן הכפר שכולנו הכרנו, מכירים את המשפחה, לא יודעים את הרקע. הייתי בהשתלמות באילת, מיד עזבתי הכל ואני בדרכי בחזרה לכפר. מחר נשבות, זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות. זו מחאה כנגד האלימות הזו שחייבת להיפסק, לא רק בפוריידיס, אלא בכל המגזר ובכל המדינה. אנחנו רוצים לחיות חיים נורמליים".

"כשהגענו למקום ראינו את שלושת הפצועים במרחק של מטרים בודדים אחד מהשני", סיפרו פראמדיקית מד"א שולמית ארינוס וחובש מד"א איתן אדניר שהגיעו לזירת הירי. "גבר כבן 25 שכב על שטח כורכר כשהוא מחוסר הכרה ואזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. שני הפצועים הנוספים שהיו בהכרה מלאה טופלו במקום ופונו לבית החולים כשמצבם בינוני ויציב".

אירועי ירי הפכו זה מכבר לעניין יומיומי בישוב פוריידיס. תושבי הכפר ותושבי המושבה זכרון יעקב הסמוכה מתלוננים מדי לילה זה שנים, וזאת על אף הבטחות רבות שנשמעו בממשלות לאורך השנים. במשטרה ביצעו מעצרים ואינספור תפיסות נשק, תחמושת ואמל"ח, והוגשו גם כתבי אישום, אולם בשורה התחתונה לא די, ועד כה היא לא הצליחה למגר את התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully