וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דוחה את הביקורת: המשטרה הגיעה מהר לזירת הפיגוע, אי אפשר להציב שוטר בכל פינה

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 14:58

שבתאי הגיב לטענות כי זמן התגובה של המשטרה למסע ההרג בב"ש - שנמדד ב-4 דקות - היה זמן תגובה סביר. הוא התייחס לטיפול באזרחים שירו במחבל שנשקיהם נלקחו מהם ואמר: "בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה

בווידאו: המפכ"ל, יעקב שבתאי בהתייחסות לפיגוע בבאר שבע/דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי דחה היום (רביעי) את הביקורת שהוטחה בארגון בעניין ההתנהלות בזמן הפיגוע שאירע אמש בבאר שבע. שבתאי אמר כי הכוח הגיע מהר לזירה וכי לא ניתן להציב שוטר בכל פינה בערים.

"מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים", אמר המפכ"ל, והדגיש: "ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".

פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. TPS
ניידת משטרה בזירת הפיגוע/TPS

שבתאי המשיך: "לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות".

הוא התייחס לתגובת האזרחים החמושים בזירה שנטרלו את המחבל וכן לביקורת שספגה המשטרה על התנהלותה בטיפול בהם לאחר המקרה. "מסע ההרג אתמול הסתיים הודות לשני אזרחים אמיצים, שזיהו את המתרחש וחתרו למגע. אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב".

"בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בזירת פיגוע דקירה בתחנת דלק ובמתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. אמיר בוחבוט
המפכ"ל בזירת האירוע, אתמול/אמיר בוחבוט

במסע ההרג שביצע ראלב אחמד אבו אל-קיעאן נרצחו דוריס יחבס, מנחם יחזקאל, משה קרביצקי ולורה יצחק. הם יובאו למנוחות אחר הצהריים. מלבדם, שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully