וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים הישראלי באוקראינה ממשיך לקלוט מטופלים: "הסתובבו ימים ארוכים ללא מחסה"

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 12:37

המטופלת הראשונה במתחם הייתה ילדה בת 12 עם בעיות לבביות, שהופנתה לאגף הילדים המנוהל על ידי המשלחת של ביה"ח שניידר. כבר בזמן הטיפול בה נשמעו אזעקות וכולם ירדו למקלט. "אנו הישראלים כבר מורגלים באזעקות, המקומיים יותר מפחדים. מקווים שנוכל ליצור פה תקווה קטנה"

בווידאו: בית החולים הישראלי שהוקם בתוך שטח אוקראינה סמוך לגבול פולין/צילום: מירב כהן

בית חולים השדה באוקראינה שמנוהל על ידי משלחת בית החולים שניידר ממשיך היום (רביעי) לקלוט מטופלים במוסטסקה הסמוכה למעבר הגבול הפולני. נכון לבוקר זה, מטופלים במקום אנשים רבים, וכל המחלקות בו עובדות.

אמש, טופלה במתחם הילדים בבית החולים ילדה בת 12 עם רקע לבבי שהגיעה עם דופק מהיר וכאבי חזה. הצוות הרפואי ערך לה בדיקת אק"ג ובדיקות מעבדה נוספות והעניק לה ייעוץ עם מומחה משניידר.

ד"ר קרן שחר, רופאה בכירה ביחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, סיפרה לוואלה! שהילדה הגיעה יחד עם עוד שני מטופלים שקיבל המקום. "הילדה סיפרה שהבית שלהם הרוס לחלוטין", תיארה את הביקור. "אימה אמרה שהילדה סובלת מבעיות בלב כבר כמה שנים, ושאלה מה צריך לעשות - מעקב או טיפול. בדקנו אותה וראינו שזה כרוני, ושאין צורך בטיפול מידי".

מטפלים בין אזעקה לאזעקה: תיעוד מיוחד מאוקראינה

מירב כהן

עוד שאלו הרופאים אם לילדה יש רופא שמטפל בה, אך לאם לא היתה תשובה לכך, שכן לדבריה היא וביתה "מסתובבות ימים ארוכים ללא מקום להיות בו".

"היו אזעקות תוך כדי טיפול ופשוט ירדנו יחד איתן למקלט", ממשיכה ד"ר שחר לספר. "אנחנו הישראלים כבר מורגלים בטיפול תחת אזעקות, נראה שהמקומיים יותר מפחדים. זה היה מאוד מרגש אבל גם עצוב, כי אין להם מקום ללכת אליו. אבל לפחות נתנו להם מענה ראשוני. קיוותי שנוכל ליצור פה תקווה קטנה, לאט לאט מקווה שנצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully