וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר הגבול בגשר אלנבי נפתח אמש

15.2.2003 / 0:10

כך החליט השר צחי הנגבי; הרשויות גייסו כוח אדם מיוחד כדי להיערך לפתיחת המעבר; במקום ממתינים אלפי עולי רגל ששבו ממכה; טוענים: מצבנו מחמיר ואנחנו זקוקים לפינוי

מעבר הגבול בגשר אלנבי נפתח כבר אמש, כדי לאפשר את כניסתם של אלפי עולי הרגל הישראלים ששבו ממכה. בקול ישראל דווח כי ההחלטה התקבלה על ידי השר צחי הנגבי "מטעמים הומניטריים".

נכון לעכשיו ממתינים אלפי עולי רגל ערבים ישראלים במעבר הגבול גשר אלנבי שבתחומי ירדן. ריאן כאמאל, ראש מועצת כפר ברא לשעבר, הנמצא בין הממתינים, ביקש לשלוח למקום בדחיפות אמבולנסים, שיפנו שלוש נשים הנמצאות במצב קשה. הוא ביקש שישראל תפתח את המעבר לאלתר, שכן מצבם של הממתינים מחמיר והולך, ורבים מהחוזרים מטקס החאג' במכה ממשיכים להגיע למקום.

סמנכ"ל רשות שדות התעופה, מנחם זליחובסקי, אמר אתמול אחר הצהריים כי מעבר אלנבי לא ייפתח עד הבוקר, משום שפתיחת המסוף מחייבת היערכות מיוחדת. לדבריו, בנוסף לאנשי הרשות נדרשת הצבה של אנשי צבא, שוטרים מוכסים אנשי ביקורת הגבולות ובודקים ביטחוניים.

זליחובסקי דחה את הטענות לגבי מצבם הקשה של עולי הרגל. לדבריו, אנשי הרשות העבירו קבוצה בת 100 איש, שכללה את כל החולים והקשישים במצוקה. "למיטב ידיעתי יש לאנשים במקום קורת גג והם מצוידים במזון", אמר. עם זאת, התחייב זליחובסקי להעביר לישראל כל אדם שיזדקק לפינוי.

זליחובסקי הוסיף כי עולי הרגל הגיעו לגשר אלנבי בלא תיאום. לדבריו, כבר לפני זמן רב סוכם עם אגודות עולי הרגל והירדנים כי שובם של העולים לרגל יחל היום בשמונה בבוקר, ויימשך שתי יממות. כ-10,000 ישראלים צפויים לשוב לארץ ממסע העלייה לרגל בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully