וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליש-רותם נגד הממשלה: "זורקים לחיפה את כל הזבל של המדינה, מישהו נפל על הראש"

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 12:15

ראש העיר חיפה תקפה בחריפות את הממשלה, בעקבות תוכניות שלטענתה, בין היתר, "מחרבות" סיכוי להארכת מסלול שדה התעופה בעיר ו"הורסות" כל סיכוי לפיתוח העיר על ידי חשמול הרכבת: "למה שלא תקימו נמל דלקים בהרצליה? כבר שילמנו מחיר כבד, למשל באחוזי סרטן מהגבוהים בארץ"

ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם, תקפה הבוקר (שלישי) בחריפות את הממשלה, בעקבות תוכניות שלטענתה "מחרבות" סיכוי להארכת מסלול שדה התעופה בעיר, מקימות נמל דלקים עם נפח אוניות פי 6 מהקיים ו"הורסות" כל סיכוי לפיתוח העיר על ידי חשמול הרכבת. את הדברים אמרה בכנס "ועידת המפרץ לאזוריות 2022".

"לשלטון בירושלים לא באמת אכפת שחשמול הרכבת מנציח את הניתוק של חיפה מהים והורס כל סיכוי לפיתוח אמיתי של העיר הכי יפה ומפוספסת במדינה", אמרה קליש-רותם. "פעלתי מול כל גורם אפשרי בירושלים, כולל לא פחות מארבעה שרי תחבורה. מצאתי אצל כולם מכנה משותף שנמשך כבר עשורים רבים בהקשר של חיפה - קוצר ראייה".

"למרות שאנחנו דקה לפני הפקדה של שלוש תוכניות הרסניות לעיר, בלי שום בושה, שישה שרים מגיעים היום לחיפה, כדי למכור לוקשים ולקושש קולות", תקפה ראש העיר חיפה. "אני אדאג שכל תושבי המפרץ יבינו איך ממשיכים לזרוק לחיפה את כל הזבל של המדינה ומדוע כל מי שמקדם וחתום על התוכנית הזו, חייב להימחק פוליטית".

עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"זורקים לחיפה את כל הזבל של המדינה". עינת קליש רותם/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

"אתם לא רוצים לוותר על המסים של הדלק, נכון? אם כך, למה שלא תציבו אותו לידכם, ליד בתי הספר של הילדים שלכם, שם במרכז הארץ?", תקפה ראש העיר חיפה את הממשלה. "חיפה היא בין הערים המאוימות בארץ. רק לפני שבועיים הזהיר מבקר המדינה שכוחות החירום אינם ערוכים להתמודד עם המפרץ במקרה של מלחמה או אסונות טבע. לא רק שהמדינה אינה יודעת להתמודד, אתם מוסיפים מאות אלפי טונות של חומרים מסוכנים, 20 ק"מ מלבנון? מישהו נפל על הראש. בונים נמל דלקים לאלפי אוניות בשנה, בנוסף לשלושה נמלים קיימים אליהן מגיעות אוניות מזהמות? למה שלא תקימו נמל דלקים בהרצליה? זה רחוק יותר עבור חיזבאללה".

עוד תקפה את התוכנית שלטענתה "מחסלת" את הסיכוי להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה: "מה לא עושים בשביל עוד כמה קבלנים מרוצים? למי אכפת ששדה תעופה כזה יכול היה להיות השער התיירותי לכל הצפון".

"בשלוש השנים האחרונות למדתי שראשי רשויות לא אוהבים להרגיז את ירושלים. כך נהגו גם ראשי העיר של חיפה, משך עשורים רבים. אנחנו שילמו על כך מחיר כבד: אחוזי סרטן מהגבוהים בארץ, למשל. הגיע הזמן שמערכת היחסים הנצלנית והכוחנית הזו תיגמר", הוסיפה.

בתגובה לדבריה, אמרה השרה איילת שקד כי "צריך שילוב ידיים של ההנהגה המקומית והשלטון המרכזי. צריך לעשות הכול בצורה יסודית בלי להרוס. יש פה אלפי עובדים שאי אפשר באבחה אחת לחסל את מקום העבודה שלהם".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הגיבה לביקורת על הסחבת בפינוי המפעלים הפטרוכימיים: "מסגרת הזמן שנתנה ועדת המנכלים היא עשור. זה לא קורה ביום אחד. ההחלטה היא נדבך חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully