וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה משולשת במצרים: בנט נפגש עם א-סיסי ויורש העצר של האמירויות

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 14:14

ראש הממשלה, שישן הלילה בשארם א-שייח, נועד עם נשיא מצרים ומוחמד בן זאיד. לפי לשכת רה"מ, המנהיגים שוחחו על הקשרים בין שלוש המדינות ברקע "ההתפתחויות האחרונות בעולם ובאזור", ועל הדרכים לחיזוקם "בכל המישורים"

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שלישי) בשארם א-שייח עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד. לפי לשכת רה"מ, המנהיגים שוחחו על הקשרים בין שלוש המדינות "ברקע ההתפתחויות האחרונות בעולם ובאזור", ועל הדרכים לחיזוקם "בכל המישורים".

לפי לשכת נשיא מצרים, במהלך הפגישה דנו השלושה במלחמה באוקראינה והשפעתה על שוק האנרגיה, על הכלכלה העולמית ועל אספקת המזון בעולם.

לשכת יורש העצר של אבו דאבי מסרה כי במהלך הפגישה דנו השלושה "ביחסים בין המדינות, בהגברת התיאום ביניהן, בקידום שגשוג ויציבות באזור, בביטחון אנרגיה ובניסיון לייצב את השווקים בעולם. השלושה החליפו דעות בכל הנוגע להתפתחויות באזור ובעולם".

תמונת המנהיגים בפסגה בשארם. לשכת הנשיאות המצרית, אתר רשמי
פסגה משולשת. בנט בפגישה עם נשיא מצרים ויורש העצר של האמירויות, היום/אתר רשמי, לשכת הנשיאות המצרית

בנט ישן הלילה בשארם א-שייח, לאחר שהגיע לפגישה עם א-סיסי, עליה פורסם לראשונה בוואלה!. ביקורו של בנט מגיע גם לאחר הפרסום בשבוע שעבר אודות מתווה האבטחה החדש בין ישראל ומצרים, שיאפשר את הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות. בעקבות הסיכומים ייחנך בקרוב קו תעופה חדש מנמל התעופה בן גוריון לעיר שארם א-שייח.

סוגיית הטיסות לשארם א-שייח עלתה כבר בתקופת הממשלה הקודמת. המצרים הם אלה שביקשו לקדם את הנושא כדי לסייע לתיירות בעיר. לאחר כניסתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לתפקידו, הנושא עלה בפגישה בינו לבין נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שנערכה בעיר שארם א-שייח בחודש ספטמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully