וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור הודיעה כי תפתח לראשונה שגרירות בישראל: "עדות ליחסים הטובים בין המדינות"

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 16:59

שר החוץ הסינגפורי הודיע לעמיתו לפיד על המהלך בפגישה משותפת. סינגפור מקיימת קשרים ידידותיים מאוד עם ישראל כבר עשרות שנים, אך בפרופיל פומבי נמוך יחסית, נוכח שכנותיה המוסלמיות - מלזיה ואינדונזיה. חלק משמעותי של היחסים נוגע לשיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני

סינגפור הודיעה היום (שני) כי בכוונתה לפתוח שגרירות בישראל, לראשונה מאז כוננו היחסים בין המדינות בשנת 1965. כך הודיע שר החוץ של סינגפור, ד"ר ויויאן בלאקרישנאן, לעמיתו הישראלי יאיר לפיד, בפגישה בין השניים.

סינגפור וישראל מקיימות קשרים ידידותיים מאוד כבר עשרות שנים אך בפרופיל פומבי נמוך יחסית. הסיבה לכך היא הרגישות הפוליטית נוכח העובדה ששתי שכנותיה של סינגפור הן מלזיה ואינדונזיה - שתי מדינות מוסלמיות גדולות. בנוסף בסינגפור עצמה יש מיעוט מוסלמי.

לפיד ושר החוץ הסינגפורי 21 במרץ 2022. משרד החוץ
תפתח שגרירות בישראל. שר החוץ הסינגפורי עם עמיתו הישראלי יאיר לפיד, היום/משרד החוץ

חלק משמעותי של היחסים בין המדינות נוגע לשיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני. סינגפור רכשה במהלך השנים מערכות נשק רבות מישראל. לפני כמה חודשים ביקר שר הביטחון בני גנץ בסינגפור. בחודש שעבר ביקר במדינה הרמטכ"ל אביב כוכבי.

"אני מברך את החלטת ממשלת סינגפור לפתוח שגרירות בישראל לראשונה מאז כוננו היחסים", מסר לפיד. "הדבר מהווה עדות נוספת ליחסים הטובים והמיוחדים בין המדינות".

שרת החדשנות חתמה על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בתחום הבינה המלאכותית עם סינגפור 21 במרץ 2022. משרד החוץ
שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית. השרה פרקש הכהן חותמת על ההסכם, היום/משרד החוץ

בד בבד, שרת החדשנות אורית פרקש הכהן חתמה היום עם סינגפור על הסכם שיתוף פעולה "ראשון מסוגו" בתחום הבינה המלאכותית. ההסכם יכלול שיתופי פעולה בתחומי המזון, החקלאות, הבריאות, החינוך, הקיימות והתחבורה.

"בינה מלאכותית היא תשתית לעתיד המדע וההייטק הישראלי ובעלת פוטנציאל למגוון גדול של סקטורים בכלכלה, השימוש בה הפך להיות קריטי כמעט בכל תחום", אמרה פרקש הכהן. "שוק הבינה המלאכותית צומח בכ-20% כל שנה, ובשנים הקרובות אף יגיע לחצי טריליון דולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully