וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים עלה בינואר ב-0.2% - נמוך מהתחזיות

ליאור כגן

14.2.2003 / 13:30

המדד משקף התייקרויות בסעיפי הדיור, אחזקת הדירה, התחבורה והתקשורת; הוזלות נרשמו בסעיפי המזון, ההלבשה וההנעלה; הכלכלנים צופים עליות מחירים בחודשים הבאים

מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר עלה ב-0.2% - נמוך יותר מממוצע הערכות הגופים הכלכליים במשק שדיברו על עלייה של כ-0.4%. המדד משקף התייקרויות בסעיפי הדיור, אחזקת הדירה ותחבורה ותקשורת. לעומתם, נרשמו הוזלות בסעיפי המזון, ההלבשה וההנעלה.

הכלכלנים צופים כי גם מדדי המחירים של החודשים הבאים יהיו חיוביים. לפי הערכות הכלכלנים צפויה עליית מחירים של כ-1% בחודשיים הבאים (פברואר ומארס), זאת בעקבות הפיחות בשער השקל מול היורו ומול הדולר. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה העריכו לא מכבר כי התחזקות היורו תתרום כ-0.5% למדדי המחירים של החודשיים הראשונים של השנה.

למרות הצפי לעליית מדדים בחודשים הראשונים של השנה, תחזיות האינפלציה השנתיות מדברות עדיין על אינפלציה של כ-3%-4% ב-2003. חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבילאומי צופה עליית מחירים של 2.9% בשנת 2003. רמי אמיר, הכלכלן הראשי של בנק דיסקונט מעריך אינפלציה של 3% בשנת 2003. מנסיון השנה החולפת ייתכן כי החזאים יעדכנו שוב את תחזיות האינפלציה השנתית בהתאם לשינוי המחירים במהלך השנה.

עליית שער החליפין והמדדים הגבוהים, כל זאת על רקע רוחות המלחמה מעיראק ו"חור" הגדול בתקציב המדינה, יביאו לכך שנגיד בנק ישראל לא יוריד את הריבית בסוף החודש. במידה והפיחות בשער השקל יחריף ישקול הנגיד אף להעלות את הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully