וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת: אמנה ראש ממשלה ברשות

רויטרס

14.2.2003 / 11:53

מסר ההודעה בתום פגישה עם נציגי הקוורטט ברמאללה; ציין: המינוי ייעשה בקרוב לאחר אישור המועצה המחוקקת והמועצה המרכזית של אש"ף; המועמד המסתמן: מחזיק תיק האוצר ברשות סלאם פיאד

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הודיע בצהריים כי הוא מסכים למנות ראש ממשלה ברשות הפלסטינית, וכי הדבר ייעשה בקרוב. ערפאת יצא אל הכתבים ברמאללה, ומסר את החלטתו בתום ישיבה עם נציגי הקוורטט במוקטעה.

שלושת שליחי הקוורטט הבינלאומיים במזרח התיכון נפגשו הבוקר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, כדי לקבל את תשובתו לדרישות שהציגו לו בפגישתם ביום שלישי השבוע, למנות ראש ממשלה פלסטיני ולקבל ללא תנאים את "מפת הדרכים" להסדר ישראלי-פלסטיני.

ערפאת הודיע כי יכנס בקרוב את המועצה המחוקקת הפלסטינית ואת המועצה המרכזית של אש"ף כדי לקבל את אישורם, וכדי לקדם את המינוי החדש. בקול ישראל דווח כי בכך נכנע ערפאת ללחץ של הקוורטט, שדרש ממנו למנות ראש ממשלה במסגרת הרפורמות שנדרש לבצע ברשות. עוד דווח כי ישנו לחץ כבד על יו"ר הרשות למנות לתפקיד ראש הממשלה את מחזיק תיק האוצר ברשות הפלסטינית, סלאם פיאד.

כתב "הארץ" אלוף בן מוסיף:

מקורות ישראליים שמעו השבוע משליחי הקוורטט, כי ערפאת הבטיח להם שימנה ראש ממשלה בפועל ברשות הפלסטינית, ואמר כי יש לו רק כעשרה ימים לקבל החלטות, ככל הנראה בגלל המלחמה הצפויה בעיראק. השלושה - שליח האו"ם טריה לארסן, שליח האיחוד האירופי מיגל מורטינוס, והשליח הרוסי אנדריי וודובין - ייצאו בתחילת השבוע ללונדון, כדי להשתתף במפגש נציגי "הקוורטט" לדיון במפת הדרכים, במפגש כוח המשימה לרפורמות ברשות ובמפגש ועידת התורמות לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully