וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת הגרלת הדירות המוזלות: עומסים כבדים על אתר ההרשמה

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 11:16

גולשים מדווחים על קשיים בכניסה לאתר ההגרלות עם פתיחת ההרשמה הבוקר. במשרד הבינוי והשיכון אמרו כי הם "ערים לעומסים" על אתר התוכנית, שבמסגרתה יוגרלו אלפי דירות ב-31 ערים, וביקשו להדגיש כי הציבור יוכל להירשם להגרלה עד 29 במרץ: "אין משמעות למועד ההרשמה"

אחרי כמעט שנתיים של קיפאון מוחלט מצידה של הממשלה בכל הנוגע לניסיון לבלום את מחירי הדיור הגבוהים, היום (ראשון) נפתחה ההרשמה להגרלה בתוכנית "דירה בהנחה" באתר משרד הבינוי והשיכון - כשעומסים כבדים נרשמו באתר ומקשים על הנרשמים.

לוואלה! נודע כי גולשים רבים מתקשים להירשם להגרלות וכי האתר נתקע. שירי מירושלים ידעה לספר כי "חלק מההגרלות לא נפתחו" וכי היא לא מצליחה בכלל להשלים את תהליך הכניסה לאתר.

במשרד הבינוי והשיכון אישרו לוואלה כי יש עומסים על האתר המשפיעים על המהירות, אך טענו כי הוא לא קרס וכי הם מטפלים בתקלות. בהודעה מטעם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל נמסר הבוקר כי הם "ערים לעומסים" באתר.

מועד סיום ההגרלה נקבע ל-29 במרץ בחצות, כך שאין צורך להירשם דווקא היום. על כן, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל ביקשו להרגיע את הציבור בהודעה לתקשורת. "נבקש להזכיר כי אין משמעות למועד ההרשמה להגרלה", נמסר.

בנייני מגורים בטירת כרמל. ראובן קסטרו
בנייני מגורים בטירת כרמל/ראובן קסטרו

במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" יוגרלו כעשרת אלפים יחידות דיור בהנחה ב-31 ערים ברחבי הארץ, חלקן בהנחה שיכולה להגיע לעד כחצי מיליון שקלים. ההגרלה כוללת אלפי דירות ב-150 מיזמי בנייה בערים הגדולות כמו ירושלים, תל אביב חיפה ובאר שבע, אך ברשימה נמצאות גם ערים רבות בפריפריה ואף ערים מעורבות, בהן נמצא גם יישוב ערבי אחד - טורעאן, ויישוב אחד שנמצא מעבר לקו הירוק - מעלה אדומים.

בין היתר, במסגרת ההגרלה יוצעו 1,420 דירות בלוד, 1,035 דירות בעכו, 860 דירות באשדוד, 733 דירות בדימונה, 521 דירות באופקים, 512 דירות בבאר יעקב, 462 דירות בירושלים, 444 דירות בטבריה, 332 דירות בבית שאן, 301 דירות באילת ועוד מספר קטן יותר של דירות ברחבי הארץ.

להגרלה שנפתחה היום ישנה חשיבות גדולה למדי שכן בסוף השבוע האחרון התבשרנו שמחירי הדיור רשמו עלייה של 13% ו"דירה בהנחה" נחשבת לרבים כהזדמנות אולי אחרונה לרכוש דירה במחיר מוזל. בנוסף על כך, בהמשך היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם את הנתונים בנושא התחלות וגמר בנייה ומנתונים אלה יהיה ניתן אולי להסיק מסקנות מעשיות היכן כדאי להשקיע ברכישת דירה.

ההגרלה מיועדת לחסרי דירה ומשפרי דיור. בקטגוריה השנייה נספרים כאלה שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה במסגרת דירה בהנחה. בנוסף, בני זוג ייחשבו משפרי דיור, גם אם בבעלות רק אחד מהם דירת מגורים יחידה או יותר משליש בדירת מגורים יחידה בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה במסגרת דירה בהנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully