וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שבועיים: עלה מספר חולי הקורונה במצב קשה

עודכן לאחרונה: 19.3.2022 / 22:40

מספרם של החולים קשה עלה ל-326, ומקדם ההדבקה חצה את 1 ועומד על 1.02. משרד הבריאות עדכן כי 7,081 אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה. פרופ' זרקא: "מדובר בסוף הגל החמישי ולא בגל שישי"

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
מחלקת קורונה בבית חולים ברזילי/שי מכלוף

7,081 אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן הערב (שבת) משרד הבריאות. במהלך כל הסופ"ש אובחנו 10,977 מאומתים חדשים לנגיף. לראשונה זה שבועיים מספר החולים שבמצב קשה עלה ל-326. מקדם ההדבקה חצה את 1 ועומד על 1.02.

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא אמר היום בשיחות סגורות כי המידע אודות מקדם ההדבקה הוא "מלוכלך". לדבריו, "אנחנו לא יודעים מה באמת סדר הגודל של המאומתים, ומעריכים כי המספר האמיתי כפול ממה שידוע לנו.

זרקא הוסיף כי ההערכות במשרד הבריאות הן ש"עדיין מדובר בסוף הגל החמישי ולא בגל שישי, כמו שבסוף הגלים הקודמים אחרי ההקלות באה עלייה ואז היא התמתנה. אם העלייה תמשיך, אנחנו כמובן בבעיה, אך כל עוד מדובר באומיקרון או בזן BA2 - לא צפויה החמרה בהגבלות".

ביום רביעי התגלו בישראל שני מקרים של מאומתים בזן משולב של אומיקרון ו-BA2. על פי הודעת משרד הבריאות, הזן, שהתגלה בבדיקת PCR בנתב"ג בכניסה לארץ, אינו מוכר עדיין בעולם.

השניים שהתגלו כנושאים את הזן המשולב, שני בני משפחה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. משרד הבריאות מסר כי הוא "ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים וימשיך לעדכן ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully