וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ והמשטרה לכדו חוליית חמאס שתכננה להוציא לפועל עימותים ברמדאן

עודכן לאחרונה: 18.3.2022 / 9:51

ארבעת העצורים חשודים בסיוע והשתייכות לחמאס - ושתכננו להצית עימותים בירושלים בחודש הרמדאן. החולייה נוהלה בידי חאלד סבאח, מומנה על ידי בכירי ארגון הטרור היושבים בטורקיה - וביצעה אימוני ירי מחוץ לגבולות ישראל. כתב אישום בנושא הוגש היום בבית המשפט בירושלים

בווידאו: המשטרה והשב"כ חשפו פעילות חמאס בירושלים שמומנה על ידי בכירי חמאס בטורקיה/צילום: דוברות המשטרה

שב"כ והמשטרה עצרו ארבעה מעורבים בחשד לסיוע והשתייכות לחמאס וחשפו פעילות שתכננה להצית עימותים בירושלים בחודש הרמדאן, כך הותר היום (שישי) לפרסום. מפרטי החקירה עולה כי החולייה נוהלה בידי בכיר החמאס הירושלמי חאלד סבאח, מומנה על ידי בכירי ארגון הטרור היושבים בטורקיה - וביצעה אימוני ירי מחוץ לגבולות ישראל. כתב אישום בנושא הוגש היום בבית המשפט בבירה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

המשטרה והשב"כ חשפו פעילות חמאס בירושלים שמומנה על ידי בכירי חמאס בטורקיה. 18 במרץ 2022. דוברות משטרת ישראל
המזומן שנלכד במסגרת החקירה, מתוך תיעוד שפרסמה המשטרה/דוברות משטרת ישראל

שלושה מהחשודים, תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים, נעצרו בתחילת פברואר עם נחיתתם בארץ בחשד לעבירות הקשורות לארגון טרור. החשודים, סבאח ושני בניו מוניב ומוסעב סבאח, הועברו לחקירה בה עלה כי השתמשו בעמותת "לג'נת זקאה אלקודס", לה משרדים בהר הבית, לצורך העברת כספים ותמיכה במשפחות מחבלים - וזאת תוך כיסוי כי מדובר בעמותה התומכת ביתומים.

מהחקירה עלה כי בפגישותיו עם בכירי חמאס סבאח הוכוון לקידום פעילות שתעסוק בגיוס פעילים חדשים לשורות הארגון, גיוס כספים ופעולות נוספות - בהן תכנות עימותים נרחבים בחודש הרמדאן עם כוחות הביטחון השונים.

עוד בוואלה!

שתי בובות שוטרים, עליהן צוירו צלבי קרס, נתלו בבית שמש

לכתבה המלאה
המשטרה והשב"כ חשפו פעילות חמאס בירושלים שמומנה על ידי בכירי חמאס בטורקיה. 18 במרץ 2022. דוברות משטרת ישראל
המזומן שנלכד במסגרת החקירה, מתוך תיעוד שפרסמה המשטרה/דוברות משטרת ישראל

החשוד הרביעי, תושב בית חנינה בן 43, נעצר בעקבות פעילות חקירתית יחד עם רשויות המס, כשברשותו רכוש רב הכולל בין היתר כסף מזומן בסך חצי מיליון ש"ח, כלי רכב ונכסים. במסגרת הפעילות הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו מסמכים רבים.

מעצרם של ארבעת החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת תוך שחקירת הפרשה התנהלה תחת צו איסור פרסום. מהמשטרה נמסר כי "בכירי החמאס הנמצאים מחוץ לישראל, פועלים כל העת לגיוס של פעילים באזור יהודה ושומרון ובירושלים לטובת קידום פעילות טרור. משטרת ישראל ושירות הביטחון ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה יחד עם גורמים נוספים לסכל מאמצי גיוס והתעצמות של חמאס בתוך ירושלים תוך איתור וטיפול בכלל הגורמים אשר יביעו נכונות לסייע במאמצים אלו - זאת על מנת להגביר את ביטחון תושבי המדינה ולמנוע פגיעה באזרחיה".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully