וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הרוח": משלחת המשטרה תסייע בקליטת פליטים מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 21:15

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הורה על יציאת המשלחת לפולין, שתסייע בחילוץ, תיאום, הסעות וקליטה בישראל. כמו כן, חדרים במכללה הלאומית לשוטרים יפונו לצורך אירוח פליטים שיגיעו לישראל "ברמה של בית מלון". שבתאי: "המשטרה לא נשארת אדישה אל מול המתרחש באוקראינה"

בווידאו: הסיוע ההומינטרי ששלחה ישראל לאוקראינה/מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הורה היום (חמישי) על יציאת משלחת שוטרים ומתנדבים לפולין לסיוע בקליטת פליטים ועולים חדשים. בנוסף תפנה המשטרה את שלוחת נעורים של המכללה הלאומית לשוטרים כדי לארח פליטים שהגיעו לישראל.

החלטת המפכ"ל התקבלה בהתייעצות ושיתוף משרד החוץ הישראלי ופרויקטור קליטת העלייה מאוקראינה מאיר שפיגלר. בימים הקרובים צפויה לצאת משלחת של 15 שוטרים דוברי רוסית בפיקוד קצין בדרגת סגן ניצב לפולין הגובלת עם אוקראינה, במטרה לסייע לאזרחים המגיעים מהמלחמה, בחילוץ, עזרה ראשונה, תיאום בין הארגונים השונים לטובת איחוד המידע, הסעות וטיסות מאורגנות וקליטה מהירה.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בכביש 5
ברקע כניסתו של העוצר הלילי. ראובן קסטרו
"משטרת ישראל לא נשארת אדישה אל מול המתרחש באוקראינה". המפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

לצד המשלחת לפולין, יוצבו שוטרים ומתנדבי משטרה דוברי רוסית בנמל התעופה בן גוריון כדי לסייע וללוות את המגיעים לארץ בשלבי הקליטה ולקבל את המסמכים הרלוונטים, סל קליטה וסיוע כספי ראשוני לעולים.

כחלק מהתוכנית הכוללת לקליטתם בארץ, המפכ"ל הנחה לשריין את שלוחת נעורים של המכללה הלאומית לשוטרים כדי לארח כמאה פליטים שנמלטו מאזורי הלחימה ויגיעו ארצה. "בשהייתם במכללה, המשטרה תספק להם את כל התנאים ברמת אירוח של בית מלון, תדאג לצרכיהם ותעטוף אותם בזמן שמדינתם נמצאת במלחמה", נמסר. "מדובר אפוא בפליטים שזכאים לעשות עלייה לישראל ובמידת הצורך תסייע להם המשטרה בהליך הקליטה".

הריסות בית ספר במורפה, אוקראינה, 17 במרץ 2022. רויטרס
הריסות בית ספר במורפה שבאוקראינה, השבוע/רויטרס

המפכ"ל שבתאי מסר כי "משטרת ישראל לא נשארת אדישה אל מול המתרחש באוקראינה, והיא תיקח חלק במאמצים של מדינת ישראל לסייע ככל שניתן לפליטים ולעולים מאוקראינה. המטרה שלנו היא להבטיח שהאזרחים היוצאים מאזור המלחמה באוקראינה יגיעו ארצה בבטחה, עם מינימום בירוקרטיה וקליטה מהירה בארץ, וכמובן לאפשר להם שהייה נוחה ובטוחה בישראל. אנו נגייס במהירות שוטרים ומתנדבי משטרה למשימות החשובות שלקחנו על עצמנו כחלק מהמאמצים הלאומיים של מדינת ישראל. זו הרוח הישראלית וזו הרוח והמדיניות של משטרת ישראל".

פרויקטור הצוות הלאומי לעלייה שפיגלר מסר כי "כבר מהרגע הראשון מפכ"ל המשטרה היה שותף למאמצי המינהלת להסדרת תהליך העלייה - בין אם זה הסיוע בחו"ל, העזרה בקליטת העולים לצד עובדי משרד הקליטה, פתרונות דיור ועוד. ההירתמות המיידית של גופי הביטחון ושל הגופים האזרחיים מחזקת את התחושה שהחוזקה העיקרית של מדינת ישראל זה החוסן החברתי שלה וההערבות ההדדית שבצידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully