וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה חמש שנים: לא יוטל סגר על שטחי יהודה ושומרון בחג הפורים

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 13:12

בהתייעצויות בין ראשי מערכת הביטחון, הוחלט על הצעד לאור השקט היחסי והיציבות הביטחונית, כמו גם החשש מהאפקט הכלכלי של סגר על הרחוב הפלסטיני. ההחלטה מצטרפת לשורת הקלות על פועלים וסוחרים מיהודה ושומרון הפועלים בישראל

בווידאו: כוחות צה"ל, במהלך הריסת הקומה בה התגורר המחבל שרצח את יהודה דימנטמן/צילום: דובר צה"ל

לא יוטל סגר על שטחי יהודה ושומרון במהלך חג הפורים, לראשונה מזה חמש שנים - כך נודע היום (רביעי). שום התנגדות לא נשמעה למהלך מצד ראשי מערכת הביטחון במהלך ההתייעצויות בנושא, ולבסוף שר הביטחון בני גנץ קיבל את ההחלטה אתמול.

בתוך מכלול השיקולים של ראשי מערכת הביטחון, עלה כי באופן יחסי שוררים שקט ויציבות ביטחונית באזור, חרף גל המעצרים האחרון שלווה בחיכוך במחנות הפליטים, לרבות הרוגים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. בנוסף לכך, במערכת הביטחון העדיפו להימנע ממהלך שיתפרש כלחץ על הרחוב הפלסטיני, בצל החשש מההשפעות הכלכליות של סגר על למעלה ממאה אלף פועלים שעובדים בישראל.

צומת תפוח, 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
"שקט ויציבות ביטחונית באזור". חיילי צה"ל בצומת תפוח/ראובן קסטרו

גורמים בכירים בצה"ל הדגישו אתמול את איכות התיאום הביטחוני עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהשתפרה מאוד והפכה ליעילה סביב מוקדי טרור והפגנות אלימות.

החלטת שר הביטחון מצטרפת לשורה של הקלות על פועלים וסוחרים פלסטינים מיהודה ושומרון שעובדים בישראל, וקשורים לשיטה יעילה להעברת המשכורות, גביית מיסוי, ייצוא סחורות, הענקת תו תקן ישראל למפעלים פלסטינים, הסרת חסמים בירוקרטיים על מבקשי עבודה בישראל, רישום והסדרה של תושבים פלסטינים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully